ایمپلنت دندان در بارداری چگونه است؟

دوران بارداری وضعیت بدن در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد و انجام خیلی از کارها برای اشخاص باردار ممنوع و خطرناک است. پاسخ به این سوال که آیا کاشت ایمپلنت دندان در دوران بارداری امکان‌پذیر است یا خطرناک را می‌توانید در ادامه بخوانید.

ایمپلنت دندان در بارداری چگونه است؟

از دست دادن دندان‌ها همیشه مشکلاتی را به دنبال خود داشته است مشکلاتی مانند از دست رفتن زیبایی لبخند شخص، کاهش اعتماد به نفس شخص، همینطور مشکلاتی در خوردن و جویدن و حتی سلامت شخص را به دنبال خواهد داشت، البته علاوه بر این مشکلات از دست دادن دندان‌ها در بلندمدت می‌تواند باعث تحلیل استخوان فک شود و کاشت دندان را برای اشخاص سخت کند.

ایده‌آل‌ترین روش برای پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته و جلوگیری از تحلیل استخوان فک، کاشت دندان است، کاشت دندان یا همان ایمپلنت دندان می‌تواند با پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته از تحلیل استخوان فک جلوگیری نماید و مشکلات به وجود آمده به‌دلیل از دست رفتن دندان‌ها حل نمایید و زیبایی از دست رفته شخص را به او برگرداند و باعث افزایش اعتماد به نفس او شود.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت چیست ؟

در این مقاله سعی بر این است که موضوع ایمپلنت دندان در دوران بارداری را مورد بحث قرار دهیم و اطلاعاتی در این مورد به شما بدهیم. توصیه دندانپزشکان به خانم‌های باردار این است که تمامی خدمات مربوط به جلوگیری از پوسیدگی دندان و جرم‌گیری را در دوران بارداری انجام دهید و از چکاپ‌های دوره‌ای اجتناب نکنید، البته در مورد ایمپلنت دندان همه چیز متفاوت است.

ایمپلنت دندان در بارداری

در دوران بارداری وضعیت بدن در وضعیت حساسی قرار می‌گیرد و انجام خیلی از کارها برای اشخاص باردار ممنوع و خطرناک است، دلیل این اتفاق هم فعالیت‌های فیزیولوژیکی بدن می‌باشد، حال با این سوالات مواجه‌ایم که آیا کاشت ایمپلنت دندان در دوران بارداری امکان‌پذیر است؟ آیا کاشت ایمپلنت در دوران بارداری خطرناک است یا خیر؟

اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه به این سولات پاشخ دهیم در مورد امکان‌پذیر بودن کاشت ایمپلنت در دوران بارداری باید گفت که بعد از سه ماه اول بعد از بارداری این کار امکان‌پذیر است ولی توصیه دندانپزشکان این است که تا بعد از اتمام بارداری صبر نمایند و از انجام کاشت ایمپلنت در بارداری تا حد امکان خودداری نمایند.

در پاسخ به سوال خطرناک بودن یا نبودن ایمپلنت در دوران بارداری نیز می‌توان به این صورت پاسخ داد که بله می‌تواند خطرناک باشد، پرتوگاری دندان برای خود زنان باردار بی‌خطر است ولی اشعه مورد استفاده در رادیولوژی ممکن است برای کودک متولد نشده می‌تواند خطراتی را دربر داشته باشد.

مورد بعدی که می‌تواند خطر‌ساز شود استفاده از بی‌حس‌کننده ها و داروهای بیهوشی که برای کاهش و کنترل درد در جراحی ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند است، البته تحقیقات نشان داده است که استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی بی‌خطر است ولی استفاده از بیهوشی برای زن باردار ایمن نیست و خطرناک است.

از سوی دیگر جراحی ایمپلنت دندان، درد و خونریزی بعد از کاشت ایمپلنت و … عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد استرس در زنان باردار شوند و طبق تحقیقات انجام شده استرس نه‌تنها برای زنان باردار مضر است حتی می‌تواند در رشد جنین نیز تاثیرات منفی بگذارد، پس بهتر است که تا به‌دنیا آمدن کودک صبر نمایید بعد اقدام به انجام کاشت ایمپلنت دندان نمایید تا خطری شما و جنین شما را تهدید نکند.

در صورت نیاز می‌توان در بارداری کاشت ایمپلنت انجام داد؟

توصیه تمامی دندان پزشکان به افرادی که در بارداری قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند این است که درصورت امکان تا بعد از زایمان صبر نمایند تا کودک به‌دنیا بیاید و خطری رشد و سلامت او را تهدید نکند، و بعد از این کار به دندانپزشکی مراجه نمایید تا دندانپزشک نیز بتواند با خیال راحت اقدام به کاشت ایمپلنت شما نماید.

انجام ایمپلنت در دوران بارداری می‌تواند خطارتی را به دنبال داشته باشد و انجام دادن آن ایمن نمی‌باشد در ادامه چند مورد از دلایلی که بهتر است ایمپلنت بعد از بارداری انجام شود به شرح زیر است:

افزایش خطر عوارض ناشی از ایمپلنت

در زمان بارداری به دلیل فعالیت‌های فیزیولوژیک بدن بانوان و حساس‌شدن بدن آنها خطرات احتمالی انجام جراحی و کاشت ایمپلنت برای آنها بیشتر می‌شود و ممکن است خیلی از چیزهایی که آنان قبل از بارداری به آن جساسیت نداشته‌اند حساسیت پیدا کنند و عوارض بیشتری را تجربه نمایند.

کاشت بهتر ایمپلنت دندان بعد از زایمان

بعد از زایمان و به‌دنیا آمدن نوزاد شما می‌توانید با خیال راحت اقدام به کاشت ایمپلنت خود نماید و دندانپزشک نیز بسته به شرایط شما بهترین طرح درمان ممکن را برای شما ایجاد کند و به بهترین نحوه اقدام به کاشت ایمپلنت دندان شما نماید.

جلوگیری از قرار گرفتن در مقابل اشعه ایکس

همان‌طور که قبلاً نیز به آن اشاره شد، استفاده از اشعه ایکس به‌طور کلی برای شخص باردار مضر نیست ولی ممکن است برای نوزاد خطرناک باشد و می‌تواند به نوزاد متولد نشده آسیب برساند اما بعد از به‌دنیا آمدن نوزاد مادر می‌تواند با خیال آسوده اقدام به تصویربرداری نماید.

خودداری کردن از بیهوشی

استفاده از بیهوشی در زمان بارداری می‌تواند هم برای مادر و هم برای کودک خطرناک باشد و مشکلاتی را به دنبال داشته باشد.

کاهش استرس

انجام ایمپلنت دندان در زمان بارداری می‌تواند برای شخص باردار بسیار استرس‌زا باشد و استرس ایجاد شده می‌تواند در رشد جنین تاثیرات منفی به‌جای بگذارد اما اگر انجام ایمپلنت به بعد از به‌دنیا آمدن نوزاد موکول شود می‌تواند استرس ایجاد شده مادر به‌دلیل امکان آسیب به نوزاد از بین می‌رود و دیگر ریسک آسیب به جنین نیز موجود نخواهد داشت.

برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت ۱۴۰۲ از این صفحه دیدن فرمایید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه