کاراته ایران بر سکوی سوم آسیا ایستاد

نوزدهمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی قاره کهن در شرایطی در ملاکا مالزی به پایان رسید که کاراته‌‌کارهای ایران با کسب ۳ طلا، ۲ نقره و ۷ برنز عنوان سومی آسیا را از آن خود کردند.

کاراته ایران بر سکوی سوم آسیا ایستاد

به گزارش هشت‌دی، نوزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از روز جمعه به میزبانی مالزی آغاز شده بود، امروز با برگزاری کومیته و کاتای تیمی مردان و زنان به اتمام رسید.

در کاتی تیمی مردان و زنان، مظابق انتظار این ژاپنی‌ها بودند که هر دو مدال طلا از آن خود کرده و تا رتبه سوم بالا آمدند. در کومیته تیمی زنان، ویتنام در دیدار نهایی برابر ایران به برتری دست یافت و تک مدال طلای خود در این رویداد را رقم زد. در کومیته تیمی مردان، شاگردان سیدشهرام هروی که با ترکیبی متفاوت نسبت به گذشته وارد میدان شدند با اقتدار به مدال طلا دست یافتند.

در پایان این رویداد، تیم‌های قزاقستان، ژاپن و ایران که رقابت شانه به شانه‌ای داشته و هر کدام سه مدال طلا به دست آوردند، با محاسبه مدال‌های نقره به ترتیب در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفتند. قزاق‌ها که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر داشته‌اند در نهایت بر بام کاراته قاره کهن ایستاده و برای نخستین بار قهرمان آسیا شدند. ژاپن که ۱۷ قهرمانی این رویداد را در کارنامه دارد در جایگاه دوم ایستاد. سامورایی‌ها تقریبا از نفرات دوم خود در این مسابقات استفاده کردند و به طور مثال نفراتی چون میهومی هارا در منهای ۵۰ کیلوگرم و آیومی یوکوسا در به اضافه ۶۸ کیلوگرم بانوان که هر دو از قهرمان مطرح جهان هستند را در این رویداد به همراه نداشتند.

تیم ایران نیز درنهایت در مجموع دو بخش زنان و مردان به عنوان سومی دست یافت.

جدول رده‌بندی تیم‌های برتر؛

۱.قزاقستان ۳ طلا، ۴ نقره و ۴ برنز

۲.ژاپن ۳ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز

۳.ایران ۳ طلا، ۲ نقره و ۷ برنز

۴.اردن ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز

۵.هنگ کنگ ۲ طلا و یک برنز

اسامی مدال‌آوران تیم ایران؛

طلا: کومیته تیمی مردان، بهنام دهقان‌زاده و آتوسا گلشادنژاد

نقره: بهمن عسگری و کومیته تیمی زنان

برنز: کاتای تیمی مردان، ابوالفضل شهرجردی، فاطمه صادقی، سجاد گنج‌زاده، فاطمه سعادتی، سارا بهمنیار و امیر مهدی‌زاده.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه