مدیرکل راه‌آهن شمال۲ مطرح کرد:

رشد ۳۰ درصدی استقبال مسافران از قطار در گیلان

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ از افزایش ۳۰ درصدی استقبال مسافران از قطار خبر داد و گفت: درحال حاضر همه روزه یک رام قطار مسافری از مبدأ رشت به مقصد تهران و مشهد حرکت می‌کند.

رشد ۳۰ درصدی استقبال مسافران از قطار در گیلان

به گزارش هشت‌دی، غلامحسین ولدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در سه ماهه گذشته توسط ناوگان ریلی منطقه شمال ۲ اظهار کرد: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۲ هزار نفر بود.

وی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: این آمار نشان‌دهنده‌ این است که مردم برای سفر قطار را انتخاب می‌کنند و با توجه به تعطیلات تابستانی پیش‌بینی می‌کنیم این روند افزایشی تداوم داشته باشد.

مدیرکل راه‌آهن شمال۲ به برخی گله‌مندی‌ها نسبت به تأخیر در جابه‌جایی‌ها اشاره و تصریح کرد: میانیگن تأخیر قطار‌های مسافری در این مدت زمان نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

ولدی با بیان اینکه در حال حاضر همه روزه یک رام قطار مسافری از مبدأ رشت به مقصد تهران و مشهد داریم، گفت: در ایستگاه قزوین نیز روزانه ۲ رام قطار حومه‌ای به مقصد تهران و یک رام قطار به صورت یک روز در میان به مقصد مشهد وجود دارد.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته بیش از ۳۵۵ هزار تن بار جابه‌جا شده است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۲۷۲ هزار تن بود و این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در ۳ ماه نخست سال گذشته ۴۲۸ هزار تن تخلیه بار ثبت شده بود، خاطرنشان کرد: این رقم اکنون با تغییر ۱ درصدی به بیش از ۴۳۱ هزار تن افزایش داشته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه