عاصم منیر با وزیرخارجه ایران در تهران دیدار کرد

فرمانده ارتش پاکستان در سفر خود به تهران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

عاصم منیر با وزیرخارجه ایران در تهران دیدار کرد

به گزارش هشت‌دی ارتشبد سید عاصم منیر فرمانده ارتش پاکستان که در رأس هیأتی و در دیداری دو روزه به تهران سفر کرده، ظهر امروز (یکشنبه) ۲۵ تیر ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده ارتش پاکستان در سفرش به تهران همچنین با سردار سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر سلامی در این دیدار که در راستای ارتقای تعاملات و همکاری‌های اطلاعاتی، آموزشی ،نظامی و امنیتی و نیز مقابله با پدیده ناامنی‌های مرزی و همچنین  زمینه‌های وحدت و اخوت بین دو کشور برگزار شد، تأکید کرد: محیط منطقه‌ای ما همواره تحت تاثیر نیروهای سیاسی بین‌المللی قرار داشته و قدرت‌هایی وجود دارند که اتحاد و انسجام مسلمانان را تحمل نمی‌کنند. تاریخ چهار دهه اخیر نشان می‌دهد به استثنای جنگ اوکراین، همه جنگ‌ها در منطقه جهان اسلام به وقوع پیوسته است و یک سوی این جنگ‌ها امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای همراه آنها بوده است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اهمیت ارتقای ظرفیت‌ها و آمادگی‌ها برای توسعه همکاری‌ها در موضوع مقابله با گروهک‌های تروریستی و تهدیدات امنیتی در مرزهای دو کشور گفت: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم و با گسترش تعاملات، همکاری‌ها و اقدامات مشترک و هم افزا به حیات گروهک‌های تروریستی پایان خواهیم داد و امنیت پایدار را در مناطق مرزی دو کشور برقرار می‌سازیم.

ارتشبد «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان همچنین با حضور در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش با امیر خلبان حمید واحدی فرمانده این نیرو دیدار و گفت‌وگو کرد. فرمانده نیروی هوایی ارتش در این دیدار روابط بین دو کشور را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و بر گسترش روابط و همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه