رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شد

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس گفت: مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شده است و مدیر صندوق از امروز به مدت یک ماه مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.

مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شد

به گزارش هشت‌دی، علی‌اکبر ایرانشاهی با بیان اینکه دومین صندوق املاک و مستغلات مجوز پذیره‌نویسی گرفت و از امروز تا یک ماه آینده، مدیر صندوق مهلت انجام پذیره‌نویسی دارد، اظهار کرد: پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول ابتدا املاک و مستغلات به صندوق منتقل شده و سپس پذیره‌نویسی صورت می‌گیرد. در این حالت وجه حاصل از پذیره‌نویسی، بابت بخشی از ثمن معامله پرداخت می‌شود؛ به این معنا که ابتدا دارایی مورد نظر خریداری و پس از آن پذیره‌نویسی انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات به روش فوق انجام شد، اما در دومین روش که دومین صندوق املاک و مستغلات از این روش پذیره‌نویسی خواهد کرد، ابتدا پذیره‌نویسی نقدی صورت گرفته و پس از جمع‌آوری منابع، نسبت به خرید ملک متناسب با مبلغ پذیره‌نویسی با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه، اقدامات لازم انجام می‌شود.

رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس در حال حاضر مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق با نام صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات نیک رای با مدیریت گروه مالی دانایان صادر شده و از ۲۴ تیرماه به مدت یک ماه، مدیر مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.

ایرانشاهی با اشاره به اینکه در روش اول، سرمایه‌گذار با آگاهی از املاک و مستغلات موضوع سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و اما در روش دوم، سرمایه‌گذار با اعتماد به مدیر صندوق، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران برای دستیابی به طرح توجیهی و امیدنامه این صندوق می‌توانند به تارنمای صندوق مراجعه کنند. همچنین خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق مذکور از طریق شبکه کارگزاری امکان‌پذیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه