دیدار نایب‌رئیس دومای روسیه با رئیس مجلس شورای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دومای روسیه بر توسعه روابط تهران- مسکو و اجرای توافقات دو کشور تأکید کردند.

دیدار نایب‌رئیس دومای روسیه با رئیس مجلس شورای اسلامی

به گزارش هشت‌دی، پیتر تولستوی نایب رئیس پارلمان روسیه (دوما) امروز در حاشیه برگزاری مجمع مجالس آسیایی (APA) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

محمدباقر قالیباف در ابتدای این دیدار با تأکید بر تقویت روابط میان دو کشور اظهار کرد: با توسعه روابط دو کشور می‌توان به اجرای اهداف کمیسیون‌های مشترکی که میان دو کشور تشکیل شده است کمک کرد تا اهداف رؤسای جمهور ایران و روسیه محقق شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از تشکیل نشست کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور، افزود: برگزاری جلسات این کمیسیون می‌تواند در تحقق اهداف اقتصادی مشترک مؤثر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه پارلمان‌های دو کشور باید تلاش کنند به ظرفیت‌ها برای ارتقای روابط دو کشور توجه داشته باشند، تصریح کرد: بی‌شک قاره آسیا در قرن حاضر، در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و در حوزه تولید کنندگی و مصرف‌کنندگی می‌تواند تسلط خوبی در دنیا داشته باشد.

پیتر تولستوی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در این دوره از اجلاس که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، گفت: امروز این اجلاس در زمانی برگزار شده است که شاهد نظم نوین‌جهانی و تحولاتی در حوزه بین‌الملل هستیم.

نایب رئیس پارلمان روسیه در ادامه با بیان اینکه روسیه و ایران در احترام متقابل به فرهنگ و دستاورد‌های دو طرف، نقطه اشتراک دارند و موضوعات مختلفی میان دو کشور به‌صورت مشترک وجود دارد عنوان کرد: بدون گفتگو نمی‌توان اعتماد به وجود آورد و بدون اعتماد نیز نمی‌توان پروژه‌های بزرگ میان دو کشور مثل کریدور شمال-جنوب را اجرایی کنیم.

تولستوی با محکوم کردن رفتار‌هایی که باعث اهانت به مقدسات ادیان می‌شود، بیان کرد: در روز‌های اخیر اقدام منفوری در سوئد انجام شد که آن اهانت به قرآن کریم بود که به عنوان یک جرم تلقی می‌شود.

رئیس هیأت پارلمانی روسیه با تأکید بر لزوم ارتقای روابط اقتصادی دو کشور خاطرنشان کرد: امروز هر دو کشور می‌دانیم که می‌توانیم با همکاری یکدیگر نظم نوین جهانی جدیدی را تعیین کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه