مردم مصرف برق را مدیریت کنند؛

رکوردزنی کم‌سابقه مصرف برق در گیلان

با افزایش شدید دمای هوا در گیلان و مصرف بیش‌ازپیش وسایل سرمایشی، رکورد مصرف برق شکسته شد؛ براین‌اساس پیک مصرف برق در روز گذشته به بیش از ۱۹۰۰ مگاوات رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رکوردزنی کم‌سابقه مصرف برق در گیلان

 به گزارش هشت‌دی بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی هوای گیلان در هفته جاری بسیار گرم و شرجی است. این افزایش هوا در استان گیلان با مصرف کم‌سابقه برق همراه بوده است.

 افزایش شدید دمای هوا در استان گیلان که با رطوبت بسیار بالا نیز همراه است در روزهای اخیر همچنین در هفته جاری منجر به افزایش بیش‌ازپیش مصرف برق شده است.

 محمدتقی مهدی‌زاده، مدیرعامل توزیع برق استان گیلان دراین‌رابطه می‌گوید: افزایش شدید دمای هوا مصرف بیش‌ازپیش وسایل سرمایشی منجر به رکوردشکنی مصرف برق در استان گیلان شده است.

 وی افزود: پیک مصرف برق در گیلان در روز گذشته به بیش از ۱۹۰۰ مگاوات رسید که بیشترین عدد ثبت شده از ابتدای سال است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

 مدیرعامل توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه هر درجه افزایش دما حدود ۱۰۰ مگاوات مصرف برق در استان را افزایش می‌دهد، بیان کرد: انرژی برق مصرفی استان از ابتدای سال تاکنون ۲۱۱۶ میلیون کیلووات‌ساعت بوده که نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد افزایش داشته است.

 مهدی‌زاده افزود: این امر ممکن است موجب بروز مشکلاتی در برخی نقاط استان شود که ازاین‌رو کارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، در کنار سایر عوامل اجرایی به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا مشکلات ایجاد شده در کمترین زمان برطرف شود و مشترکین گرامی بتوانند از انرژی حیاتی برق به‌صورت مطمئن و پایدار استفاده نمایند.

 گفتنی است ساعت پیک مصرف در استان گیلان در روز ۱۱ الی ۱۷ و در شب ۱۸ الی ۲۳ است و مردم می‌توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قراردادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف، خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز از خاموشی‌های احتمالی جلوگیری کنند.

 همچنین هیئت وزیران بخشنامه‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی برق خود را در ساعات اداری و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ کاهش دهند و اگر این صرفه‌جویی توسط ادارات انجام نشود شرکت توزیع برق ملزم به قطع برق این ادارات است که بر اساس رصد دقیق صورت پذیرفته به‌وسیله کنتورهای هوشمند، برق ادارات پرمصرفی که این دستورالعمل را رعایت نکرده‌اند با صدور اخطار قبلی و همچنین هماهنگی استانداری قطع شده است.

 به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در ابتدای ماه جاری، برق ۲۸ دستگاه دولتی پرمصرف در این استان پس از صدور اخطار به دلیل بی‌توجهی به مدیریت مصرف انرژی قطع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه