صعود والیبال ایران در رنکینگ جهانی+ عکس

تیم ملی والیبال ایران که در هفته سوم لیگ ملت‌ها امتیازات خود را فریز کرد، در پایان دیدارهای چهارمین روز هفته سوم به رتبه دهم جهان صعود کرد.

صعود والیبال ایران در رنکینگ جهانی+ عکس

به گزارش هشت‌دی، به نقل از سایت فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی در نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی که چند هفته پیش برگزار شد به کارشکنی آمریکا و مشکل صدور ویزای این کشور برای تمامی بازیکنان و نفرات اصلی تیم در  هفته سوم لیگ ملت‌ها در آناهایم آمریکا اعتراض کرد.

پس از پیگیری‌ و مذاکرات معتدد، هیئت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال موضوع ویزای تیم ایران را به صورت خاص بررسی و در یک تصمیم بی‌سابقه مصوب کرد در صورتی که آمریکا به نفرات اصلی تیم ایران ویزا ندهد، امتیازات ایران و حریفانش در هفته سوم این رقابت‌ها در رده‌بندی جهانی تاثیری نخواهد داشت و نتایج بازی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در جایگاه جهانی‌اش تاثیر منفی نداشته باشد.

بر این اساس فدراسیون والیبال ایران با هماهنگی سرمربی تیم ملی، این امتیاز فدراسیون جهانی را پذیرفت و مقرر شد که نتایج چهار مسابقه ایران با فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا در رده‌بندی فدراسیون جهانی تاثیری نداشته باشد.

بدین ترتیب در چهارمین روز مسابقات هفته سوم لیگ ملت‌ها که تیم هلند با شکست برابر ژاپن روبرو شد و امتیاز منفی گرفت، از جایگاه دهم به رتبه یازدهم سقوط کرد تا تیم ملی والیبال ایران به رغم شکست برابر تیم‌های فرانسه و بلغارستان در هفته سوم لیگ ملت‌ها با امتیاز فریز شده ۲۴۱.۰۵ در رتبه دهم قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه