کارلو آنچلوتی سرمربی جدید تیم ملی برزیل شد

کارلو آنچلوتی برای اولین بار در دوران مربیگری خود هدایت یک تیم ملی را برعهده خواهد گرفت.

کارلو آنچلوتی سرمربی جدید تیم ملی برزیل شد

به گزارش هشت‌دی کنفدراسیون فوتبال برزیل سه‌شنبه شب اعلام کرد که کارلو آنچلوتی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی برزیل منصوب شده است؛ البته نه تا سال دیگر. او ابتدا قرارداد خود را با رئال مادرید به پایان خواهد رساند و در ژوئن ۲۰۲۴ به سلسائو خواهد پیوست.

آنچلوتی ۶۴ ساله برای اولین بار در دوران مربیگری خود هدایت یک تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت و جایگزین تیته می‌شود که پس از شکست در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل کرواسی، این سمت را ترک کرد.

در حال حاضر دینیز، سرمربی فلومیننزه، مسئولیت تیم را بر عهده خواهد داشت. دینیز ۴۹ ساله کار خود را در فلومیننزه حفظ خواهد کرد و تنها برای مسابقات مقدماتی جام‌جهانی به برزیل خواهد پیوست. سپس آنچلوتی هدایت تیم برای کوپا آمریکا ۲۰۲۴ و جام جهانی ۲۰۲۶ را بر عهده خواهد گرفت. این سرمربی ایتالیایی با بازیکنانی که قبلاً مربیگری کرده، مانند وینیسیوس جونیور، نیمار جونیور، رودریگو، ادر میلیتائو و سایرین دوباره روبرو خواهد شد.

آنچلوتی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ از همیشه به مربیگری تیم ملی نزدیک‌تر بود، و به عنوان دستیار آریگو ساکی، سرمربی اسطوره‌ای ایتالیا، کار می‌کرد. آنچلوتی با مربیگری میلان، رئال مادرید، چلسی، پاری‌سن‌ژرمن و غیره دورانی باشکوه را برای خود رقم زد. او پس از دو دوره عالی رئال مادرید را ترک خواهد کرد و در طی این دوران موفق شد لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا، کوپادل‌ری، جام جهانی باشگاه‌ها و عناوین مهم دیگری را به دست آورد.

آنچلوتی اکنون وظیفه دارد برزیل را به ششمین قهرمانی جام‌جهانی برساند که این امر باعث می‌شود تا نامش همواره به عنوان یکی از بهترین سرمربیان تاریخ ثبت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه