تظاهرات مردم کره جنوبی علیه ژاپن

حزب اصلی مخالف دولت کره جنوبی در مرکز سئول تظاهراتی علیه تخلیه آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیمای ژاپن برگزار کردند.

تظاهرات مردم کره جنوبی علیه ژاپن

به گزارش هشت‌دی  حزب اصلی دموکرات مخالف دولت کره جنوبی دولت این کشور را با برگزاری تظاهراتی علیه تخلیه آب‌های آلوده هسته‌ای ژاپن ترغیب کرد تا مواضع خود را پیرامون مخالفت با دولت ژاپن دراین‌باره مشخص کند.

بر اساس داده‌های این حزب نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

لی جائی میئونگ رئیس حزب دموکرات گفت اگر ژاپن بخواهد آب دریاها را آلوده کند، دولت کره جنوبی باید آشکارا با این موضوع مخالفت کند.

پارک کوآنگ آن‌یکی از نمایندگان این حزب نیز از دولت درخواست کرد تا علیه برنامه تخلیه آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو ژاپن مخالفت خود را اعلام کند و برای حفظ امنیت انسان‌ها متحد شوند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات نیز به خبرنگاران گفت: برای کشوری توسعه‌یافته مانند ژاپن بی‌معناست که زندگی انسان‌ها در سراسر جهان را با تخلیه آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو به خطر بیندازد.

برخلاف مخالفت‌های کنونی از سوی کشورهای همسایه ژاپن و کشورهای واقع در منطقه اقیانوسیه، ژاپن با سرعت به‌سوی برنامه خود برای تخلیه آب‌های آلوده به مواد رادیواکتیو نیروگاه فوکوشیما در اقیانوس آرام پیش رفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه