رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت:

دولت دخالتی در امور مربوط به نامزدهای انتخابات نخواهد داشت

رئیس جمهور با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات پایان امسال گفت: دولت به‌عنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و در عین حال تمام امکانات خود را برای تحقق اصول مورد انتظار رهبر انقلاب به‌کار خواهد گرفت.

دولت دخالتی در امور مربوط به نامزدهای انتخابات نخواهد داشت

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق ۴ اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات پایان امسال تاکید و اظهار کرد: دولت به‌عنوان مجری انتخابات دخالتی در امور مربوط به نامزدها و در حمایت و یا ایجاد محدودیت برای آنان نخواهد داشت و در عین حال تمام امکانات خود را برای تحقق ۴ اصل مورد انتظار رهبر انقلاب به‌کار خواهد گرفت.

وی برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و با مشارکت بالا را عامل ارتقای امنیت ملی و اعتماد عمومی دانست و همه دستگاه‌ها را مکلف کرد به وزارت کشور در اجرا و برگزاری انتخابات مشارکتی کمک کنند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به آمار ارائه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش ۱۲ درصدی تورم در خرداد ماه، تداوم تلاش‌های هماهنگ همه دستگاه‌ها برای ادامه روند کاهشی تورم تا پایان سال را خواستار شد.

آیت‌الله رئیسی با ابراز نگرانی از آمار تلفات جاده‌ای و با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی، از وزیر راه و شهرسازی خواست به اتفاق دیگر اعضای شورای‌عالی حمل و نقل و ایمنی ترافیک برای پیشگیری از حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای همه امکانات موجود را به‌کار بگیرند.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات وزیر و مسئولان وزارت نیرو در مدیریت مصرف برق خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و اهمیت و ضرورت رشد تولید، همه استانداران و فرمانداران به وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف برق کمک کنند تا علاوه بر ممانعت از بروز خاموشی در بخش خانگی، از ایراد خسارت به بخش تولید به دلیل قطعی برق نیز جلوگیری شود.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با اشاره به ایام پرفضیلت ماه ذی‌الحجه بهره‌گیری از فرصت این ماه برای کسب توفیق معرفت الهی و مقام تسلیم در راستای خودسازی به عنوان مقدمه جامعه‌سازی را به مسئولان دستگاه‌ها توصیه کرد.

در پایان جلسه سیدامیر سیاح رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گزارشی از اقدامات این وزارتخانه در عملیاتی کردن درگاه ملی مجوزها ارائه کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه