بازرس کل گیلان در نشست خبری مطرح کرد:

۱۸ پزشک متخصص متخلف محکوم شدند

بازرس کل استان گیلان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: ترخیص ۳ هزار و ۶۱۰ تن روغن آفتابگردان رسوبی، معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص متخلف و اخذ رای محکومیت برای آنها، تعیین تکلیف ۱۸ هکتار زمین شرکت شهرک‌های صنعتی و معرفی ۵۴۲ نفر در سال گذشته به مراجع قضایی از جمله اقدامات این سازمان است.

۱۸ پزشک متخصص متخلف محکوم شدند

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، سجاد ده‌ده‌جانی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان بازرسی از دستگاه‌های تابعه قوه قضائیه است اظهار کرد: این سازمان وظیفه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین را بر عهده دارد.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال و مشکلات مردم، سازمان بازرسی قبل از پایان سال چند فقره بازرسی نهایی را به مرکز پیشنهاد می‌دهد و پس از ابلاغ، ورود می‌کند افزود: در حال حاضر حدود ۴ ماه است که به پسماند شهرداری ورود کرده ایم و نظارت و بازرسی بر این سازمان را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه با تشخیص سازمان، پس از بررسی مستندات به‌صورت موردی شکایات مردمی را بررسی می کنیم، ادامه داد: پیشنهاد سازمان بازرسی لازم‌الاجرا است و اگر کسی پیشنهادات سازمان را اجرایی نکند، مشمول مجازات است.

ده‌ده جانی با اشاره به واحد پیگیری سازمان و نحوه پیگیری گزارشات رسیده به سازمان، بیان کرد: در این قسمت وظیفه داریم تا حصول نتیجه اعلام جرم را پیگیری کنیم و مراجع قضایی نیز موظفند گزارشات درخواستی را در اختیار ما قرار دهند.

بازرس کل استان گیلان با اشاره به عملکرد این سازمان در سال ۱۴۰۱، تصریح کرد: در حوزه اموال تملیکی و گمرکات، ترخیص ۳ هزار و ۶۱۰ تن روغن آفتابگردان رسوبی و در شرف متروکه، تعیین و تکلیف و فروش ۱۱ فقره کالاهای موجود در انبارهای گمرکات استان که یکی از آنها ۲ هزار و ۷۰۰ تن جو دامی است، از اقدامات سازمان است.

وی افزود: اراضی شمالی قیمت بالایی دارند و اگر ورود سازمان بازرسی نباشد کلی از اراضی مناطق ۴ گانه الحاق به محدوده می‌شوند که مستقیما به امنیت و اقتدار قضایی ما ضربه می‌زند.

وی تهیه نقشه کاداستر و اخذ سند تک برگ برای اراضی ساحلی ملی و جنگلی استان توسط بازرسی کل گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: زمین‌های رها شده زیادی بود که سند تک برگ نداشت و جلسات زیادی گذاشتیم و پیگیری بازرسی مؤثر واقع شد.

پیگیری عوارض کسری پارکینگ شهرداری رشت؛ ۳۳۵ میلیارد ریال به حساب خاص واریز می‌شد

بازرس کل گیلان با اشاره به پیگیری عوارض کسری پارکینگ شهرداری رشت، تصریح کرد: پول دریافت شده برای پارکینگ ساختمان‌ها توسط شهرداری باید صرف ساخت پارکینگ شود اما پس از ورود بازرسی مشخص شد که ۳۳۵ میلیارد ریال از این مبالغ به حساب خاص واریز می‌شد.

در حوزه بهداشت و درمان با کسی شوخی نداریم

وی با اشاره به معرفی ۱۸ نفر از پزشکان متخصص متخلف و اخد رای محکومیت برای آنها به دلیل خروج از محل کار بدون ثبت خروج و انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌های خصوصی، گفت: این افراد تحت تعقیب قرار گرفتند و از این پس نیز در حوزه بهداشت و درمان با کسی شوخی نداریم و نخواهیم داشت.

ده‌ده‌جانی با اشاره به ورود سازمان به شرکت‌های شهر صنعتی عنوان کرد: ۱۸ هکتار زمین در استان در شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد فضای کسب و کار واگذار شده، ساخته نشده بود لذا پس از ورود سازمان الزام کردیم از افرادی که طی سه سال گذشته زمین گرفتند اما تعیین تکلیف نکردند را بگیرید و به افراد اهل واگذار کنید.

وی با بیان اینکه ۵۴۲ نفر در سال گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند که ۹۳ نفر کیفری بودند، ادامه داد: عناوین جرم این افراد شامل تضییع اموال عمومی، نقض قوانین، کم کاری در انجام وطایف محوله، رفتار خلاف شئون، ایراد خسارات به اموال دولتی و ارائه گزارشات خلاف واقع است. این آمار قابل توجه نشان از سلامت کار همکاران ما در بازرسی کل دارد که بدون اغماض اعلام جرم و تخلف می کنند.

ده‌ده‌جانی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی تنها به اعلام جرم کفایت نمی‌کند بلکه سال گذشته ۱۷۸ نامه هشداری به مدیران ارسال شد، گفت: دنبال پرونده‌سازی نبودیم و نخواهیم بود و تا جایی که امکان دارد رویکرد ما کمک به مدیران است اما جایی که تضییع حقوقی اتفاق بیفتد و به بیت المال خسارت وارد شود ورود و اعلام جرم می کنیم در غیر این صورت مشمول ترک فعل خواهیم بود.

بازرس کل گیلان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳ هزار شکایات و اعلامات در بازرسی کل گیلان تعیین تکلیف شد افزود: ۹۵۵ فقره پیشنهاد در سال گذشته به دستگاه‌ها ارسال کردیم که ۷۳۵ پیشنهاد اصلاح امور، ۱۷۳ تعقیب اداری و ۴۷ مورد تعقیب کیفری بود و این پیشنهادات تا حصول نتیجه پیگیری می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه