امام‌جمعه آستارا:

خانواده‌ها برای جلوگیری از اعتیاد مراقب جوانان باشند

امام‌جمعه آستارا با اشاره به تبلیغ‌ها برای پنهان کردن اثرهای سوء مصرف برخی مواد مخدر و کاهش سن اعتیاد تاکید کرد که خانواده‌ها برای جلوگیری از اعتیاد باید مراقب جوانان باشند.

خانواده‌ها برای جلوگیری از اعتیاد مراقب جوانان باشند

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام محمدجواد باقری ارومی در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی آستارا با اشاره به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر خیلی از جوانان و خانواده‌ها را بیچاره کرده است؛ از جمله ماده مخدری با نام گل که برای فریب آن را گیاهی شادی‌آور و بدون اعتیاد تبلیغ می‌کنند، در حالی که مانند سایر مواد افیونی به اعتیاد افراد منجر می‌شود.

وی افزود: مصرف از سوی برخی جوانان ۱۴-۱۵ ساله و در بعضی مکان‌های عمومی مشاهده می‌شود که نباید به چنین مسائل به ظاهر ساده‌ای بی‌تفاوت باشیم و خانواده‌ها و آموزش و پرورش و در نهایت نیروی انتظامی و دادگستری در زمینه نجات جامعه از چنگ این مواد افیونی نقش دارند.

امام‌جمعه آستارا با تبریک آغاز هفته قوه قضائیه از یکم تا هفتم تیرماه، روز شهادت آیت‌الله بهشتی، رئیس وقت قوه قضائیه و یار وفادار امام (ره) به کارکنان مجموعه دادگستری شهرستان آستارا اظهار کرد: انتظار می‌رود همه قاضی‌ها شجاع باشند و از صدور حکم نترسند و اگر جایی حکم اشتباهی هم صادر شد، تغییر آن برای احقاق حق را انجام دهند و بدانند مردم از آنها به نیکی یاد می‌کنند.

وی اضافه کرد: دادگستری یک مجموعه بسیار مردمی است که همیشه با آغوش باز از مردم استقبال و مراجعان را تکریم کرده‌ است، البته برخی ممکن است تجربه‌ای دیگر داشته باشند اما با توجه به اینکه بیشتر با مجرمان و خلافکاران روبه‌رو می‌شود، نیاز است که قوه قهریه نظام باشد.

حجت‌الاسلام باقری ارومی یادآور شد: یکم تیر، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی و تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۰، عنوان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه تغذیه فکری دارد و در این راستا توجه به مردمی شدن تبلیغ یکی از نکات مهم است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به روش‌های تبلیغ به‌روز، اضافه کرد: تبلیغ دینی وظیفه ذاتی روحانیان است اما همه مردم از قشرهای مختلف با رفتار خودشان می‌توانند به تبلیغ دین کمک کنند.

امام‌جمعه آستارا عنوان کرد: همچنین یک تیر روز اصناف است و این مناسبت تا ۱۰ تیر با عنوان دهه تولید و تجارت ادامه دارد؛ در این راستا گزارش‌های خوبی از سوی مسئولان مربوطه در این عرصه ارایه شده است؛ از جمله در بحث واحدهای تولیدی، بحث معدن و هم تجارت داخلی و خارجی و صدور ۷۰۰ فقره مجوز که به اشتغال خوبی منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرستان آستارا به لحاظ ویژگی‌های خاص موقعیت مرزی، جایگاه تجاری و اقتصادی خیلی اهمیت دارد و بازار آن می‌تواند یک مولد و دعوت کننده خوب باشد؛ رفتار خوب بازاریان با مسافران و گردشگران، رعایت انصاف در قیمت‌ها و ارایه خدمات خوب و شایسته می‌تواند جایگاه شهرستان را بالا ببرد و اگر یک خاطره خوب برای یک مشتری، مسافر و گردشگر داخلی و خارجی رقم بخورد، موجب بازگشت دوباره آن مسافر به شهرستان می‌شود.

حجت‌الاسلام باقری ارومی بیان کرد: بازار و مجموعه اصناف در طول تاریخ هم حامی دین و هم حامی حرکت انقلابی مردم ایران بودند، در دوران دفاع مقدس و حتی چند سالی که با ویروس کرونا روبه‌رو شدیم، با کمک‌های مومنانه به بسیاری از افراد نیازمند کمک کردند.

وی در ادامه با تسلیت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) به نقش مهم آن امام بزرگوار در شکل‌گیری نهضت علمی و گسترش علوم اسلامی در ادوار آینده جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان اهمیت روز عرفه به عنوان روز نیایش، عرفه را مظهر شناخت و معرفت الهی دانست.

امام‌جمعه آستارا اظهار کرد: قرار گرفتن این مناسبت پیش از عید قربان که روز گذشتن از هواهای نفسانی و امیال درونی است، به این معناست که با شناخت و معرفت می‌توان به وصال الهی رسید.

وی با بیان اینکه در عید قربان نیت پاک و اطاعت از دستور الهی ارزش دارد و شکل ظاهری قربانی، فقط وسیله‌ای برای تقرب جستن به درگاه الهی است، اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) با پیروی از همین دستور الهی و گذشتن از فرزند خود توانست به مقام امامت برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه