مدیرکل دادگستری گیلان در افتتاحیه دوره کارآموزان قضایی:

مراقبت در رفتار و گفتار و رعایت حدود از لوازم امر قضاوت است

مدیرکل دادگستری گیلان قضاوت را دارای جایگاه رفیعی دانست و گفت: مراقبت از رفتار و گفتار و رعایت حدود و محدودیت‌ها از لوازم امر قضاوت است که باید از هم‌اکنون به آن پایبند باشید.

مراقبت در رفتار و گفتار و رعایت حدود از لوازم امر قضاوت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره کارآموزان قضایی با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان گران‌قدرشان، اظهار کرد: شهید رئیسی سرمایه بزرگی برای انقلاب و به معنای واقعی کلمه، مسئولی مردمی بود.

 وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید ایران مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله» بودند، تصریح کرد: او فردی مؤمن، خدمتگزار و صادق بود و بر عهد و پیمانی که با خداوند بسته بود وفادار ماند.

مدیرکل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه قضاوت دارای جایگاه رفیعی در اسلام است، گفت: واردشدن به این عرصه از فضل خداوند بوده است و از این پس نیز باید نگاهتان به فضل او بوده و از خودبرتربینی و غرور اجتناب نمایید.

 وی دوره کارآموزی را دورانی طلایی برای امر قضاوت عنوان کرد و افزود: آنچه در این مرحله فرا می‌گیرید باید بر اندوخته‌های علمی‌تان بیفزاید و در کنار آموزش و تعلیم، تربیت و رشد معنوی نیز حاصل گردد.

 این مقام ارشد قضایی در ادامه تصریح کرد: مراقبت از رفتار و گفتار و رعایت حدود و محدودیت‌ها از لوازم امر قضاوت است که باید از هم اکنون به آن پایبند باشید.

 وی در پایان توکل و تکیه بر خداوند تبارک و تعالی را رمز موفقیت در هر کاری دانست و خاطرنشان کرد: تنها با استعانت از پروردگار منان می‌توان از گردنه‌های سخت مسئولیت عبور کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه