احظار سفیر آمریکا توسط وزارت امور خارجه چین

بایدن از اظهارات خود علیه شی جین پینگ دفاع کرد و گفت که انتظار دارد در آینده با همتای چینی خود دیدار کند که سفارت چین در واشنگتن خواست دولت آمریکا با انجام اقدامات ضروری و سریع در جهت رفع تأثیر منفی این اظهارات گام بردارد.

احظار سفیر آمریکا توسط وزارت امور خارجه چین
به گزارش هشت‌دی دولت چین پس از اظهارات بایدن، نیکلاس برنز سفیر آمریکا در پکن را برای توبیخ رسمی احضار کرده است.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین نیز با محکوم کردن اظهارات بایدن، تاکید کرد: سخنان رئیس جمهور آمریکا بسیار پوچ و غیرمسئولانه است.

تنها یک روز بعد از سفر مهم آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به پکن و دیدارش با عالی ترین مقامات چین از جمله رئیس جمهور کشور میزبان، بایدن رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی عجیب شی جین پینگ همتای چینی‌اش را دیکتاتور خطاب کرد.

بایدن روز پنجشنبه (به وقت محلی) در حالی از اظهارات خود علیه شی جین پینگ دفاع کرد و گفت که انتظار دارد در آینده با همتای چینی خود دیدار کند که سفارت چین در واشنگتن خواست دولت آمریکا با انجام اقدامات ضروری و سریع در جهت رفع تأثیر منفی این اظهارات گام بردارد.

در بیانیه‌ای که سفارت چین در واشنگتن در رابطه با همین موضوع منتشر کرد، آمده است: حکومت و ملت چین هیچ‌گونه سخنان تحریک‌آمیزی علیه رهبر چین را نمی‌پذیرند و با قاطعیت به آن پاسخ خواهند داد. ما از آمریکا می‌خواهیم با انجام اقدامات فوری تاثیرات منفی این سخنان را خنثی کند و به تعهدات خود وفادار باشد. در غیر این صورت باید عواقب و پیامدهای آن را بپذیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه