روایت «راویان پیشرفت» از اشتغال و تولید در کارخانجات گیلان؛

تولید و بومی‌سازی تراکتور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت + عکس

«راویان پیشرفت» روایت‌گر ظرفیت‌های تولید و اقتصادی در واحدهای صنعتی و کارخانجات استان گیلان است.

تولید و بومی‌سازی تراکتور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت + عکس

 به گزارش هشت‌دی، نخستین اردوی «راویان پیشرفت» با بازدید از شهرک صنعتی سفیدرود رشت برگزار شد.

 مهدی پارسا مسئول بسیج رسانه استان گیلان در حاشیه برگزاری این اردو در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هدف از برگزاری این اردو و حضور اصحاب رسانه در کارخانجات، آشنایی با ظرفیت‌های موجود در صنعت استان و دستاوردهای انقلاب در این حوزه باتوجه‌به تلاش‌های دشمنان در کم‌رنگ جلوه‌دادن دستاوردهای انقلاب است.

 عباس اسکندری رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان به تعامل و هم‌افزایی صنعت با بسیج در قالب «راویان پیشرفت» اشاره کرد و گفت: در امتداد این برنامه به‌زودی شاهد برگزاری اردوی راهیان پیشرفت با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید در واحدهای تولیدی خواهیم بود.

 وی تصریح کرد: طبق تأکید مقام معظم رهبری بر دو اصل ایمان و امید، یکی از رویکردهای سازمان بسیج نیز در راستای امیدآفرینی در بین آحاد جامعه و جامعه هدف خویش است.

 رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه قدس گیلان با اشاره به رسالت سازمان بسیج کارگران در راستای حمایت از این قشر بیان کرد: در این راستا بسیج رسانه نیز می‌تواند اثرگذار باشد؛ لذا در راستای فرهنگ‌سازی و حمایت از تولید داخل در قالب روایت‌گری این فرصت را مغتنم شمردیم.

 اسکندری افزود: این اردوها باهدف نمایش دستاوردهای انقلاب در راستای ایجاد بارقه امید در بین آحاد جامعه کلید خورد تا در سطح بسیج شهرستان‌ها نیز شاهد برگزاری آن باشیم.

 به گزارش هشت‌دی یکی از مجموعه‌های فعال در شهرک صنعتی سفیدرود رشت، شرکت «سیلندر امید فردا» تولیدکننده سیلندرهای اکسیژن و کپسول‌های آتش‌نشانی با اتکای به توان داخل برای اولین‌بار در کل کشور و سطح استان است که روزانه بالغ بر ۶۰۰ کپسول اکسیژن در این واحد تولید می‌شود.

 سعدی پورشعبان، مدیرعامل شرکت «سیلندر امید فردا» با اشاره به ظرفیت بالای این واحد تولیدی در بازار داخل و منطقه اظهار کرد: در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

صادرات سیلندرهای اکسیژن و کپسول‌های آتش‌نشانی

 وی به ظرفیت این واحد تولیدی در راستای جلوگیری از خروج ارز اشاره کرد و گفت: متأسفانه ۴ تا ۵ برابر ظرفیت تولید داخل شاهد واردات هستیم که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از خروج ارز توسط این شرکت جلوگیری شده است؛ اما هنوز به نقطه صفر نرسیده‌ایم همچنین علاوه بر جلوگیری از واردات، جز صادرکنندگان در سطح آسیا هستیم و هفته پیش نیز به باکو، ترکیه و عراق صادرات داشته‌ایم.

 مدیرعامل شرکت سیلندر امید فردا، تصریح کرد: ایجاد ناامیدی در بین مردم از اهداف دشمن است این در حالی است که یک جامعه بدون عنصر امید، توان ایستادگی و مقاومت نخواهد داشت.

اشتغال و تولید سریع‌ترین مسیر در امیدآفرینی

 پورشعبان با اشاره به معضل بیکاری موجود در سطح استان، بیان کرد: طبق منویات رهبر انقلاب در دهه اخیر در راستای اشتغال‌آفرینی و تولید داخل، این مجموعه دارای ۹۰ نفر پرسنل مستقیم بیمه شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت است؛ لذا بهترین و سریع‌ترین راه خروج از وضعیت موجود، ایجاد اشتغال و تولید است.

رسانه صدای صنعت‌گران را به گوش مسئولان برساند

 وی افزود: امیدوارم تمامی سازمان‌های ذی‌ربط اقداماتشان در حد شعار نباشد و لذا همگی در راستای حمایت از تولید وارد عمل شویم و از رسانه نیز تقاضا داریم که صدای صنعت‌گران را به گوش مسئولان برسانند این در حالی است که بازگوکردن تمامی مشکلات زمان بسیاری را می‌طلبد و متأسفانه با کم‌کاری برخی متصدیان امور مواجه هستیم.

 مدیرعامل این شرکت در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی در میان مردم روزبه‌روز در حال افزایش است و امروزه این محصول از ملزومات مورداستفاده در هر واحد مسکونی و تجاری است.

 در ادامه این بازدید «احمدرضا گلزار» مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت با اشاره به تعریف و شروع ۱۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در این شهرک صنعتی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها در حوزه زیست‌محیطی و تصفیه‌خانه رشت با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص ۶۰ میلیارد از محل منابع داخلی است.

 وی به ظرفیت بالای این شهرک به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک شمال کشور اشاره کرد و گفت: پس از پایان فاز اول این شهرک، فاز دوم با ۷۰ هکتار و فاز سوم با ۱۳۰ هکتار و در انتهای شهرک پروژه پل با برآورد ۱۷ میلیارد تومان در دست اقدام است این در حالی است که برای بهره‌برداری نیازمند حمایت ویژه مسئولان هستیم.

معضل عدم همراهی بانک‌ها با صنعتگران به‌عنوان فرماندهان ایجاد اشتغال

 مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت تصریح کرد: متأسفانه با عدم همراهی بانک‌ها با صنعتگران به‌عنوان فرماندهان ایجاد اشتغال مواجه هستیم این در حالی است که برخی از واحدها با هزینه یک تا دو میلیارد نیز احیا خواهد شد.

 گلزار به وجود ۴۰۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سفیدرود اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود ۱۷۰ واحد فعال، ۱۳۰ واحد در حال ساخت، ۴ تا ۵ واحد راکد و مابقی در حال اخذ مجوز هستند که عمدتاً دارای سرمایه اولیه هستند؛ اما مترصد حمایت بانک‌ها هستیم.

 وی ادامه داد: در سال جاری، حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه کل در شهرک برآورد شده است این در حالی است که منابع اختصاصی برنامه‌وبودجه دولت به شهرک سفیدرود حدود ۷ میلیارد است این در حالی است که پس از ۱۳ سال شاهد افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک با هزینه ۱۳ میلیاردی بوده‌ایم که هر ماشین آتش‌نشانی حدود ۱۸ میلیارد برآورد هزینه شده است.

 مدیر شهرک‌های صنعتی شهرستان رشت در پایان خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی سفیدرود با ۷۱۹ هکتار زیربنا، بزرگ‌ترین شهرک شمال کشور در یک موقعیت جغرافیایی مناسب است که این ظرفیت ویژه در استان نیازمند حمایت همه‌جانبه مسئولان است تا با اجرای فاز دوم و سوم در راستای اشتغال در استان شاهد یک اتفاق ویژه باشیم.

 یکی دیگر از واحدهای فعال در این شهرک، شرکت «تراکتورسازان کاسپین» در راستای تولید تراکتورهای شالی و باغی است.

تولید و بومی‌سازی تراکتور در شهرک صنعتی سفیدرود رشت

 «سید حمید آل یاسین» مدیرعامل و سرمایه‌گذار شرکت «تراکتورسازان کاسپین» در ادامه این بازدید با اشاره به بومی‌سازی تولید این محصول توسط این واحد تولیدی، بیان کرد: سالانه حدود ۵۰۰ دستگاه تراکتور در این شرکت تولید می‌شود و هیچ‌گونه محدودیتی نیز دراین‌خصوص وجود ندارد، در راستای تولید ماشین کمباین نیز حدود ۳۰ درصد ساخت داخل است که در آینده‌ای نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ درصد خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه تولید این تراکتورها از سال جاری آغاز شده است، تصریح کرد: خوشبختانه تولید این محصول و قطعات موردنیاز آن بومی‌سازی شده است و حتی شاهد مشتریانی از استان‌های دیگر و صادرات به کشور عراق هستیم.

 مدیرعامل این شرکت با اشاره به رضایت مشتریان از کیفیت محصولات تولیدی بیان کرد: این تراکتورها از کشور ژاپن با قیمت ۱ میلیارد و نیم به کشور وارد می‌شد؛ اما در حال حاضر در راستای بومی‌سازی با همان کیفیت و با قیمتی ارزان‌تر در حال تولید و عرضه به مشتریان است.

 آل یاسین به اشتغال ۴۰ نفر در این واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای طرح توسعه شاهد افزایش این تعداد نیرو به ۲۰۰ نفر خواهیم بود و به‌علاوه نیازمند حضور نیروی متخصص و علاقه‌مند در حوزه طراحی و تولید هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه