رویترز:

صادرات نفت ایران به بالاترین رقم طی ۵ سال گذشته رسید

صادرات نفت خام ایران در ماه مه از ۱.۵ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین رقم صادرات ماهانه از ۲۰۱۸ را نشان می‌داد.

به گزارش هشت‌دی صادرات و تولید نفت ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به یک رکورد جدید در ۲۰۲۳ رسیده است. بدین‌ترتیب نفت ایران در شرایطی که سایر تولیدکنندگان تولید خود را محدود کرده‌اند، بر عرضه جهانی نفت افزوده است.

 صادرات نفت تهران از زمان خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از قرارداد اتمی برجام در ۲۰۱۸ و اعمال دوباره تحریم‌ها با هدف محدود کردن صادرات و درآمد نفت ایران، کاهش یافته بود.

 صادرات نفت خام ایران در ماه مه از ۱.۵ میلیون بشکه در روز فراتر رفت که بالاترین رقم صادرات ماهانه از ۲۰۱۸ را نشان می‌داد. صادرات نفت ایران در ۲۰۱۸، قبل‌از خروج آمریکا از قرارداد برجام، حدود ۲.۵ میلیون بشکه در روز بود.

ایران تولید نفت خام خود را در ماه مه بالاتر از ۳ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که حدود ۳ درصد از عرضه جهانی نفت و طبق آمار اوپک، بالاترین رقم از ۲۰۱۸ است.

 آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته اعلام کرد ایران در ماه مه ۲.۸۷ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده که نزدیک به آمار رسمی این کشور است.

 افزایش تولید و صادرات نفت ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که ائتلاف اوپک پلاس تولید خود را برای حمایت از بازار نفت پایین آورده است.

 یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفت تمام تحریم‌های ایران پابرجا خواهد بود و این کشور با تمام کسانی که این تحریم‌ها را نقض کنند برخورد می‌کند.

 چین بزرگ‌ترین مشتری نفت ایران است و برخی از بشکه‌های نفت این کشور به سوریه و ونزوئلا می‌روند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه