مدیرکل امور مالیاتی گیلان:

۳۱ خرداد آخرین‌مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است

مدیرکل امور مالیاتی گیلان با بیان اینکه ۳۱ خرداد آخرین‌مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است، گفت: اشخاص حقیقی مکلف هستند تا پایان خرداد اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند.

۳۱ خرداد آخرین‌مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی است

 به گزارش هشت‌دی رضا برهانی نیا در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ۳۱ خرداد آخرین‌مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی با استفاده از شرایط ویژه تبصره ماده ۱۰۰ در گیلان است.

 وی افزود: اشخاص حقیقی مکلف هستند تا پایان خرداد اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نمایند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان ادامه داد: همه اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی که دارای فعالیت اقتصادی بوده و در نظام مالیاتی ثبت‌نام و یا تکمیل ثبت‌نام نکرده‌اند باید با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی https://my.tax.gov.ir ثبت‌نام خود را تکمیل و اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۱ خود را تسلیم نمایند.

 برهانی‌نیا ادامه داد: آخرین‌مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات‌بردرآمد صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) برای عملکرد سال ۱۴۰۱ تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ و برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیرماه سال جاری است و در صورت انجام نشدن تکالیف قانونی، مؤدیان علاوه بر محرومیت از معافیت‌ها و نرخ صفر مالیاتی، مشمول جرائم مقرر در قانون خواهند شد.

 مدیرکل امور مالیاتی گیلان در خصوص مشمولان تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ١٣٩۴ با رعایت مفاد بند (ل) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور افزود: تمامی صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آن‌ها در سال ۱۴۰۱ حداکثر صد برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‏های مستقیم (مبلغ ۶۷.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال) بوده و فرم مالیات مقطوع برای آن‌ها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری می‌شود مشمول مقررات این دستورالعمل بوده و از نگهداری اسناد و مدارک موضوع قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۹۴ و ارائه اظهارنامه مالیاتی برای عملکرد مذکور معاف هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه