کارشناس هواشناسی گیلان:

سامانه ناپایدار جوی یکشنبه در گیلان فعال می‌شود

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: سامانه ناپایدار جوی فردا(یکشنبه) در استان فعال می‌شود که به واسطه فعالیت این سامانه در استان هشدار سطح زرد صادر شده که همراه با بارش‌های رگباری و موقتی شدید است.

سامانه ناپایدار جوی یکشنبه در گیلان فعال می‌شود

به گزارش هشت‌دی رضا باقری گفت: بر این اساس برای فردا بارندگی گاه رگباری و موقتی شدید به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات و همچنین  رعد و برق و وزش باد در برخی مناطق توام با مه و در مناطق مستعد احتمال تگرگ پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه ناپایدار در مناطق مختلف استان ،مردم از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها حتما خودداری کنند.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان خاطرنشان کرد: مدیریت ارتفاع آب در زمین های شالیزاری نشاء شده، کرت‌های خزانه و به منظور جلوگیری از غرقابی شدن و بستن خروجی کرت‌های شالیزاری به منظور استفاده از آب باران در رفع نیاز آبی شالیزارها باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

کارشناس هواشناسی استان گیلان بیان کرد: رعایت نکات ایمنی هنگام وقوع رعد و برق، صاعقه و پناه بردن در مکان امن هم از دیگر نکاتی است که بایدمردم و شالیکاران بدان توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: با گذر فعالیت این سامانه ناپایدار از استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار در استان خواهیم داشت.

باقری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دیلمان با ۹ درجه خنک‌ترین و فومن با ۲۹ درجه گرمترین مناطق گیلان بودند، اضافه کرد: دمای فعلی رشت ۲۴ درجه سانتی گراد و رطوبت نیز ۸۰ درصد است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه