رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تهدیدات جمعیتی گیلان را با چالش نیروی متخصص مواجه می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ورود استان به چاله جمعیتی را بزرگ‌ترین چالش دانست و گفت: اگر روند رشد جمعیت در گیلان به همین روال ادامه داشته باشد، نه تنها در بسیاری از بخش‌ها از جمله پزشک متخصص بلکه در داشتن پزشک عمومی نیز با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

تهدیدات جمعیتی گیلان را با چالش نیروی متخصص مواجه می‌کند

به گزارش هشت‌دی، محمدتقی آشوبی در نشست شورای سلامت شهرستان تالش با اشاره به وضعیت جمعیت استان، اظهار کرد: ورود گیلان به چاله جمعیتی، بزرگ‌ترین چالش استان است و میزان زادآوری در کل استان بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه املش، سالمندترین شهرستان کشور است، گفت: شهرستان تالش گرچه در حوزه جمعیت وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد اما در معرض تهدید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تهدیدات جمعیتی در گیلان، ادامه داد: اگر روند رشد جمعیت در استان گیلان و حتی شهرستان تالش به همین روال ادامه داشته باشد، نه تنها در بسیاری از بخش‌ها از جمله پزشک متخصص بلکه در داشتن پزشک عمومی نیز با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

آشوبی مقابله با تعارض منافع را مرز مشخص خادمان سلامت در دوره کنونی برشمرد و عنوان کرد: تحت هیچ شرایطی با کسانی که منافع خود را به منافع دو و نیم میلیون نفر جمعیت ترجیح می‌دهند، کنار نخواهیم آمد و این رویکرد را از خودمان شروع کرده و فقط در بخش دولتی مشغول به کار هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به احداث بیمارستان جدید در تالش و تلاش‌های صورت گرفته در جهت اخذ مجوز احداث بخش قلب در تالش، تصریح کرد: این بیمارستان جزو پروژه‌های در دست احداث توسط راه و شهرسازی است و امیدوارم هرچه سریع‌تر احداث و مورد بهره برداری مردم شهرستان قرار بگیرد.

وی با رد شائبه انتقال MRI از بیمارستان شهید نورانی تالش به بیمارستان شهید حسین پور لنگرود، تصریح کرد:  MRI تالش به اسم تالش ثبت شده و تاکنون ۶.۵ میلیارد تومان برای خرید آن هزینه صرف شده و در آستانه راه‌اندازی و بهره‌برداری قرار دارد.

آشوبی بر ضرورت توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: امروزه نیروهای تخصصی و فوق تخصصی که در مهرماه هرسال توزیع می‌شوند به جای مرکز استان در شهرستان‌ها از جمله قطب های شرق و غرب و شمال توزیع شده و شروع به کار می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گسترش انواع سرطان‌ها در استان از جمله شهرستان تالش، اضافه کرد: سیر گسترش سرطان می‌طلبد تا مقوله بهداشت و غربالگری‌ها در استان جدی گرفته شود.

وی از تدوین برنامه مدون در نظام سلامت استان خبر داد و افزود: اجرای این برنامه‌ها با مشارکت همگانی محقق می‌شود و لازم است در راستای برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت به دور از حواشی تلاش کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش رضایتمندی را رکن مهم در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان در شهرستان تالش سطح انتظارات را برای خدمت مطلوب‌تر افزایش داده و بر ما واجب است تا با تلاش جدی‌تری به مردم خدمت کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه