رئیس دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با هشت‌دی:

رهبر انقلاب نزدیک‌ترین شخص از لحاظ خط‌مشی و شیوه رهبری به امام خمینی(ره) است

رئیس دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی گیلان بر لزوم توجه و اهتمام بر ریل‌گذاری امام‌خمینی(ره) در راستای تثبیت و استمرار نظام اشاره کرد و گفت: صاحب‌نظران و سیاستمداران سیاسی، آیت‌الله خامنه‌ای را نزدیک‌ترین شخص از لحاظ خط‌مشی و شیوه رهبری به امام خمینی (ره) می‌دانند.

رهبر انقلاب نزدیک‌ترین شخص از لحاظ خط‌مشی و شیوه رهبری به امام خمینی(ره) است

محمد دوستار در گفتگو‌ با هشت‌دی، با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان در تمامی حوزه‌ها اعم از تعلیمات‌ اسلامی یک استاد به تمام معنا، یک فقیه جامع‌الشرایط مسلط به مقتضیات روز و خبره در علم اصول و کلام، اخلاق و عرفان بود.

وی به دیدگاه امام خمینی (ره) مبنی بر پیاده‌سازی تعلیمات‌اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: پیوند امام با معنویت و‌ مکتب اسلام در کمتر کسی در بین مراجع معاصر دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی گیلان، افزود: تمام حرکت‌های امام برگرفته از مکتب‌ اصیل و ناب‌ محمدی است و تمامی تئوریسین‌های انقلاب را در جهان به حیرت واداشته است.

دوستار، تصریح کرد: امام با پیوند معنوی در ایجاد وحدت بین مسلمین جهان با محوریت ولایت‌فقیه، اصلی را بنا نهاد که هیچ‌گاه به بن‌بست نخواهد رسید که هم‌اکنون یکی از نوآوری‌ها در عصر حاضر محسوب می‌شود.

دوستار با اشاره به سه رکن‌ پیدایش، تثبیت و استمرار انقلاب‌اسلامی، بیان کرد: پایه‌های مبتنی بر مکتب اسلام، رهبری بی‌نظیر امام و همراهی مردم سه رکن اصلی این مسائل است، امام در همه حال خودش را خدمتگذار مردم می‌دانستند این در حالی است که این حرکت همه‌جانبه محدود به قلمرو ایران نبود بلکه تمام جهان اسلام، آزادی‌خواهان و مستضعفین را دربرمی‌گرفت لذا امام کسب مشروعیت نظام را مربوط به مردم تلقی می‌کرد همان‌طور که در ۱۲ بهمن ۵۷ اعلام کردند که من به پشتوانه مردم دولت تعیین می‌کنم‌ و این مسئله نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی در جامعه‌اسلامی است.

وی بر لزوم توجه و اهتمام بر ریل‌گذاری امام‌خمینی(ره) در راستای تثبیت و استمرار نظام اشاره و عنوان کرد: یکی از نوآوری‌های امام، بحث ولایت‌فقیه بود که در صورت اختلاف بین قوا با فصل‌الخطاب قراردادن ولی‌فقیه، تمام گره‌های اجرایی گشوده خواهد شد.

رئیس دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی گیلان در پایان با بیان اینکه تمامی صاحب‌نظران و سیاستمداران سیاسی نزدیک‌ترین شخص از لحاظ خط‌مشی و شیوه رهبری را حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(دام ظله) می‌دانند، خاطرنشان کرد: تعیین آیت‌الله‌ خامنه‌ای به عنوان رهبر‌ معظم‌ انقلاب توسط مجلس خبرگان یک انتخاب به‌جا و برحق است که در مدیریت این نظام به شکل کارآمد موفق عمل کرده و شاهد افتخارات آن در دنیا هستیم که ان‌شاء‌الله شاهد تداوم و عزت ایشان در مسیر رساندن این پرچم به دست حضرت‌ مهدی(عج) باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه