عضو هیئت‌رییسه ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام خمینی(ره) سبب احیای قرآن و عترت در جامعه شد

عضو هیئت‌ رئیسه ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) بر احیای قرآن توسط ایشان تاکید کرد و گفت: مفهوم خدا، امامت و تعالیم اسلامی مورد تحریف قرار گرفته بود که امام خمینی(ره) با احیای قرآن این مفاهیم را احیا کرد و لازم است از این میراث پاسداری کنیم.

امام خمینی(ره) سبب احیای قرآن و عترت در جامعه شد

به گزارش هشت دی، آیت‌الله اراکی در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در مصلی رشت با اشاره به ابعاد گسترده شخصیت امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از این ابعاد، احیای اسلام، قرآن و ملت ایران است که رهبر کبیر انقلاب در رأس احیاگر این سه محور قرار دارد که لازم است از این میراث پاسداری کنیم.

وی به ابعاد احیای قرآن در جامعه توسط امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: قرآن‌کریم در جامعه متروک مانده بود و در گوشه مساجد و منازل تنها کاربرد فاتحه‌خوانی در مجالس ختم را داشت و جایی در حیات و زندگی مردم نداشت لذا امام، این کتاب‌آسمانی را در عرصه‌های مختلف به منصه ظهور رساند.

عضو هیئت‌ رئیسه ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در روایت شیخ صدوق آمده که سه چیز از مهجورماندن به محضر خدا شکایت می‌برند؛ کتاب، مسجد و عترت لذا خدا نیز در رابطه با این سه نعمت بزرگ از بندگان خود گلایه خواهد کرد قرآن؛ زیرا کتاب‌آسمانی شما، مسجد محل وحدت‌آفرینی و عمل به عترت سبب آبادانی زندگی دنیوی شما خواهد شد چرا از آن غافل شدید.

آیت‌الله اراکی با اشاره به وحدت‌آفرینی و ایجاد محبت بین مردم به عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اسلام بیان کرد: دشمنان این نظام به دنبال تفرقه، عدم‌ وحدت و تجزیه این کشور هستند تا با این استراتژی، بر مردم سروری کنند اما آنچه به یک ملت، قدرت و عزت و سروری می‌بخشد یکپارچگی است همان چیزی که امام از طریق احیای این سه اصل در جامعه به ملت ایران ارزانی بخشید.

وی با بیان اینکه امام به ما درس همدلی، ایثار و ایستادگی آموخت، ادامه داد: از این ارزش‌ها در زمان شاه خبری نبود و مردم آگاهی نداشتند لذا دشمن به دنبال از بین‌بردن این ارزش‌ها است اما ما فرزندان محمد و آل محمد (ص) هستیم و پای این انقلاب ایستادیم و هستیم و خواهیم ماند تا پیروزی کامل که به زودی نصیب این ملت خواهد شد.

عضو هیئت‌ رئیسه ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر احیای قرآن توسط امام تاکید کرد و گفت: در برابر ظلم نمی‌توانیم ساکت باشیم این یعنی قرآن؛ لذا در گذشته مفهوم خدا، امام و اسلام را تحریف کردند
که امام با احیای قرآن این مفاهیم را احیا کرد.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مفهوم امامت را زنده نمود و امروز ملت ما به یک ملت قوی تبدیل شده لذا ملت ایران را به عنوان یک کشور قدرتمند، جهت‌دهنده در معادلات‌جهانی تلقی می‌کنند به‌گونه‌ای که اروپا و ایران در دو سو قرار دارند.

وی افزود: به تدریج این ملت تبدیل به یک پهنه جبهه مقاومت شده است که اکثر کشورها در راستای تداوم خودشان به این جبهه می‌پیوندند که این مسئله، نشان‌دهنده پیروزی این ملت در جهان است این در حالی است که آغازگر این حرکت و جهش، ملت ایران بوده است و این موفقیت‌ها را در سوریه، عراق، یمن و در کارزار مقاومت با آمریکا شاهد هستیم که ان‌شا‌ءالله در عرصه اقتصادی نیز موفق خواهیم شد و صبر مردم در مشکلات‌ اقتصادی و این فشار سبب‌ساز پیروزی است همان‌طور که در ادوار مختلف شاهد صبوری مردم بر مشکلات بودیم.

عضو هیئت‌ رئیسه ‌جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک جانشین و الگوی برحق توانست قدرت و حکومت را با دستورات و رهبری داعیانه خویش تداوم ببخشد که امروز به عنوان یک ملت سرافراز شناخته می‌شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه