سید یاسر جبراییلی در دانشگاه آزاد رشت:

حاکمیت دلار بر محصولات داخلی تولید ایران را نابود می‌کند

رئیس مرکز ارزیابی‌ و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، با اشاره به اینکه علت وجود فقر در جامعه‌ اسلامی بی‌عدالتی و عدم تبعیت از نقشه الهی است، گفت: مواد اولیه لازم در صنعتلوازم خانگی، وارداتی نیست اما به قیمت جهانی فروخته می‌شود که این مسئله حتی در اقتصاد لیبرال آمریکا نیز وجود ندارد. قیمت‌گذاری به ارز جهانی نتیجه‌ای جز نابودی تولید ایران ندارد.

حاکمیت دلار بر محصولات داخلی تولید ایران را نابود می‌کند

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، سید یاسر جبراییلی امروز در جشن میلاد امام مهربانی‌ها حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) که در سالن همایش دانشگاه آزاد رشت برگزار شد با اشاره به عدم تبیین قانون، نظم و هدف زندگی برای نسل جوان اظهار کرد: رسالت اصلی انسان‌ها فلسفه‌ای فراتر از کسب بهشت و آسایش آخرت است؛ قدرت خلقت پاداشی بزرگ از پس این فرصت زندگی دنیوی است لذا انسان در این مسیر صعب در معرض ابتلائات قرار خواهد گرفت.

وی به دو ابزار آزادی و عدالت در راه رسیدن به هدف والای خلقت اشاره کرد و افزود: بی‌عدالتی و عدم تبعیت از نقشه الهی علت وجود فقر در جامعه‌ اسلامی است، عدالت اقتصادی یعنی تقسیم عادلانه منابع عمومی کشور که متاسفانه در کشور ما این شرایط حاکم نیست. علت این فقر وجود تحریم نیست درحالی‌که با وجود ثروت‌های خدادادی فراوان در کشور سازو‌کاری ایجاد شده که برای ملت، هیچ تفاوتی بین منابع داخلی و وارداتی در قیمت‌گذاری وجود ندارد و مواد‌ اولیه تولید در داخل کشور به قیمت جهانی فروخته می‌شود.

حاکمیت دلار بر محصولات داخلی تولید ایران را نابود می‌کند

رئیس مرکز ارزیابی‌ و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام، به مسئله «احتکار در ارز» در اقتصاد کشور اذعان و تصریح کرد: مواد اولیه لازم در صنعت لوازم خانگی وارداتی نیست درحالی‌که به قیمت جهانی فروخته می‌شود، این شرکت‌ها با ارزیابی بازار بورس جهانی و به دلار، اقدام به قیمت‌گذاری می‌کنند.

جبراییلی با بیان اینکه این مسئله حتی در اقتصاد لیبرال آمریکا نیز وجود ندارد، گفت: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ شاهد افزایش ده برابری مواد اولیه هستیم جهانی که ناشی از همین قیمت‌گذاری به ارز جهانی است که نتیجه‌ای جز نابودی تولید ندارد این درحالی است که ثروت کشور به امر تولید گره خورده است و سود آن به جیب خام‌فروشان در تمام عرصه‌ها می‌رسد.

وی بیان کرد: ۵۳۰ هزار میلیارد تومان به عبارتی از حساب هر ایرانی ۶ میلیون تومان عاید صاحبان دلار شده است این درحالی است که این خیانت و جنایت از دولت‌ نهم آغاز شده است.

جبراییلی با بیان اینکه باید در برابر این ظلم ایستادگی کنیم، خاطرنشان کرد: این راهی است که آغاز شده اما در این مسیر نیازمند همدلی و همیاری هستیم لذا تماشاگر این صحنه نباشید تا در راستای نظم ناعادلانه اقتصادی در ایجاد تحول و آگاه‌سازی مردم گام برداریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه