جانباز هفتاد درصد گیلانی در گفتگو با هشت‌دی:

امام خمینی‌(ره) با نگاه تیز‌بین و نافذش انقلاب اسلامی را بر پایه آرای مردم بنا کرد

جانباز هفتاد درصد گیلانی با بیان اینکه امام خمینی‌(ره) با نگاه تیز‌بین و نافذش انقلاب اسلامی را بر پایه آرای مردم بنا کرد، گفت: امام خمینی‌(ره) با یک نگاه تاریخی و با اتکا به خدا و با حمایت مردم توانست نظام اسلامی را بر اساس قوانین برگرفته از فقه اهل‌بیت(ع) و تجارب تاریخی پایه‌گذاری کند.

امام خمینی‌(ره) با نگاه تیز‌بین و نافذش انقلاب اسلامی را بر پایه آرای مردم بنا کرد

محمد حسن حسن‌زاده فومنی در گفتگو‌ با هشت‌دی، با اشاره به شاخصه‌های برجسته امام خمینی‌(ره) با بیان اینکه امام خمینی به لقب روح‌الله استاد اخلاق شهرت داشت، اظهار کرد: بنده از حجت‌الاسلام شجونی شنیدم که ایشان نزد آیت‌الله بهجت درس مکاسب می‌گذراندند، اینطور مطرح بود که سید رعنا و رشیدی به خانه آیت‌الله بهجت رفت و آمد دارد، وقتی جویا شدند فرمودند ایشان حاج آقا روح‌الله استاد اخلاق هستند.

وی تصریح کرد: امام همواره در پی اصلاح خودش بود و برای رضای خدا قدم برمی‌داشت لذا تا زمانی که یک فرد به مرحله خودشناسی نرسیده باشد قادر به انجام یک تحول عظیم نخواهد بود همان‌طور که به پیامبر اعظم(ص) نیز وحی شد «إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم».

طلبه و جانباز هفتاد درصد گیلانی به تجلی خودشناسی امام در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی پس از اسارت و سال‌ها تبعید از امام در مسیر ورود به تهران حس و حالش را جویا شدند، فرمودند: هیچ! چون از ابتدای مسیر برای خدا قیام کرده بود لذا با حرکتی برگرفته از تعالیم دینی توانست انقلاب اسلامی را آغاز و آن را به انجام برساند که هم‌اکنون پس از گذشت ۴۴ سال شاهد برکات آن هستیم.

وی ادامه داد: حرکت امروز جامعه ما در مسیر انقلاب جهانی بدون هدایت بزرگان دین و در راس آن مقام معظم رهبری امکان‌پذیر نخواهد بود لذا ثمرات حرکت مردم قبل از پیروزی انقلاب تحت لوای ولی‌ّامر زمان را امروز شاهد هستیم.

این جانباز و پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: کشورهایی که پیش از انقلاب نسبت به ایران مدعی حق توحش بودند امروز در برابر ملت ایران به زانو درآمده‌اند که این امر از برکات انقلاب‌اسلامی زیر پرچم ولایت اهل‌بیت(ع) است.

حسن‌زاده فومنی بیان کرد: نگاه تیز‌بین و نافذ امام سبب شد که این نظام و انقلاب را بر پایه آرای مردم بنا کند لذا حضرت امام با یک نگاه تاریخی و با اتکا به خدا و با حمایت مردم توانست نظام اسلامی را بر اساس قوانین برگرفته از فقه اهل‌بیت(ع) و تجارب تاریخی پایه‌گذاری کند چون معتقد بود که حاکمیت اسلامی بدون‌مردم و رهبری جامع‌الشرایط غیر‌ممکن‌ خواهد بود به همین دلیل کشور را بر اساس یک نظام مردمی با ستون و عصاره جمهوری اسلامی بنا گذاشت که این امر نشان از برکات وجودی امام است که این نظام تاکنون استوار و ثابت قدم پیش رفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه