امام جمعه تالش در گفتگو با هشت‌دی:

امام خمینی (ره) عقول و فطرت غبارگرفته جامعه اسلامی را جلاء بخشید

امام جمعه تالش، گفت: امام خمینی (ره) از طریق تفسیر درست و جامع از حاکمیّت اسلامی با جهاد تبیین و روشنگری پیوسته، عقول و فطرت غبارگرفته جامعه اسلامی را جلاء بخشید تا به انضمام این حضور با معرفتِ مردم و جوشش عقلانیّت و روحیه ایثار برای هدف مقدّس، هیمنه سلطنت و فساد و استکبار در هم شکسته شود.

امام خمینی (ره) عقول و فطرت غبارگرفته جامعه اسلامی را جلاء بخشید

حجت‌الاسلام مجتبی نورزاد در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به وجه‌تمایز حضرت امام خمینی‌ (ره) از طیف روحانیت، اظهار کرد: عملگرایی، اجرای معلومات و مفاهیم متعالی عقل و شرع، نوگرایی در فقاهت و علوم‌دینی بعنوان مفاهیم فکری بنیادین در مکتب انقلابی امام و همچنین باورهای عمیق توحیدی و اتّکاء واقعی و ملموس به توان مردم را می‌توان از جمله علل برتری ایشان نسبت به دیگر علمای مکتب تشیع دانست.

وی به آیه «ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن وداً» اشاره کرد و‌ گفت: مطابق این آیه، کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند خداوند رحمان محبت آنها را در دل‌ها می افکند لذا شاید بهتر بتوان گفت که فرق امام خمینی(ره) با سایر علمای دین این بود که آنها می‌گفتند: ‌مردم! قیام کنید، حرکت کنید، بروید امّا امام(ره) می‌فرمودند: من رفتم، شما هم بیایید.

امام جمعه تالش تصریح کرد: بی‌شک حضرت امام خمینی (ره) حکیمی ربّانی و فیلسوفی بی‌نظیر بود که از طریق عقلانیّت و سیاست و معنویّت با مفهوم راهبری و حاکمیّت توانست هم لطافت و ظرافت دین و هم اقتدار اسلامی را همچون نسخه‌ای بین‌المللی به تفسیر بکشاند.

حجت‌الاسلام نورزاد افزود: امام با تفسیر درست و جامع از حاکمیّت اسلامی، همچون پدری دلسوز و رهبری دغدغه‌مند و مقتدر با جهاد تبیین و روشنگریِ پیوسته، عقول و فطرت غبارگرفته جامعه اسلامی را جلاء بخشید تا به انضمام این حضور با معرفتِ مردم و جوشش عقلانیّت و روحیه ایثار برای هدف مقدّس، هیمنه سلطنت و فساد و استکبار در هم شکسته شود.

وی با اشاره به جایگاه رهبر کبیر انقلاب در امتداد و‌ پیشبرد نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: در اندیشه اسلامی و در دائره معارف دینی، ولایت مطلقه فقیه آن گوهر بی بدیل و رکن رکینی است که در عصر غیبت کبرای امام عصر(عج) تنها نسخه نجات‌بخش و اکسیر جان‌بخش برای جوامع اسلامی از هرگونه تشتّت، عقب‌رفت و ذلّت است.

وی ادامه داد: هرچند فقدان شخصیّتی بی‌نظیری همچون حضرت امام خمینی (ره) ضایعه‌ای بس بزرگ و جانکاه بود که قلب‌های عاشق ولایت و انقلاب را سخت فشرد و دلهره‌ها ایجاد کرد و دشمنان را امیدوار به این خلاء ساخت امّا از آن جهت که خداوند متعال همیشه هوادار دین خود و حامی امّت‌های منسجم و انقلابی است در پی این فقدان بزرگ، رهبر بزرگ دیگری سکّان این انقلاب را به دست گرفت.

رهبر انقلاب سکّانداری است که با وجود تمام توطئه‌های دشمنان، کشتی پرفروغ انقلاب را به سواحل امن عزّت و استقلال برساند

امام جمعه تالش در پایان خاطرنشان کرد: نبوغ، حکمت، درایت، شجاعت، ایثار و عقلانیّت در وجود ذی‌جود رهبر فرزانه انقلاب مُتبلور است، سکّانداری که تا به امروز با وجود تمام لطمات و نفوذها و توطئه‌های دشمنان، توانسته است کشتی پرفروغ انقلاب را به سواحل امن راهبری و عزّت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی را برساند؛ حتّی به اذعان و اعتراف دشمنان اسلام و ایران و انقلاب توانسته است کشور را به سمت قلّه‌های سعادت و سلامت رهنمون سازد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه