رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودبار خبر داد:

یک سال حبس برای تخلیه کننده پسماند در طبیعت رودبار

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودبار از یک سال حبس برای تخلیه کننده پسماند در طبیعت این شهرستان خبر داد و گفت: در برخورد با تخلفات زیست‌محیطی هیچ نوع مصالحه و مسامحه‌ای به خرج داده نمی‌شود.

یک سال حبس برای تخلیه کننده پسماند در طبیعت رودبار

به گزارش هشت‌دی علی فرهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از صدور حکم قاطع یک سال حبس تعزیری توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری این شهرستان برای فرد تخلیه کننده غیرمجاز پسماند‌های ویژه در این منطقه خبر داد.

وی ادامه داد: بازرسان پایش محیط‌زیست این اداره در راستای اجرای طرح‌های نظارتی خود، یک مورد تخلف ناشی از تخلیه پسماند‌های ویژه (قابلیت انفجار یا احتراق) در نزدیکی شهرک صنعتی لوشان را گزارش دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رودبار افزود: پس از چند روز تحقیق و بررسی و شناسایی عامل تخلف، با تنظیم شکایت از متخلف، پرونده به دادگاه ارسال شد که شعبه ۱۰۱ دادگاه این شهرستان با صدور رأی قاطعانه با متخلف برخورد کرد.

به گفته فرهی، دادگاه به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی متخلف را به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

او تصریح کرد: در برخورد با تخلفات زیست‌محیطی هیچ نوع مصالحه و مسامحه‌ای به خرج داده نمی‌شود و برخورد‌ها قاطعانه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: رودبار از صنعتی‌ترین شهر‌های استان گیلان است و حجم زیادی از صنایع در این شهرستان متمرکزشده‌اند و نظارت بر رعایت الزامات زیست‌محیطی در این شهرستان کار دشوار و پیچیده‌ای است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه