دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اعلام کرد:

ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه فرصت‌های بی‌نظیر اقتصادی و سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه کشور وجود دارد، گفت: حدود ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در این مناطق ایجاد شده که کمک شایانی به عمران و آبادانی کشور کرده است.

ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

به گزارش هشت‌دی، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه دومین روز از نشست مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در قالب شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی این مناطق به میزبانی منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: زمینه های سرمایه گذاری در این مناطق بسیار زیاد و بی‌همتاست اما به درستی اطلاع رسانی نشده است.

وی در ادامه افزود: باید فرصت‌های سرمایه گذاری به نحو مطلوب به مسئولان و بویژه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطلاع رسانی شود و از آنها در راستای توسعه منطقه و نیز کشور بهره گرفته شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، ظرفیت و فرصت‌های کسب و کار در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را فوق العاده بالا دانست و تصریح کرد: امروز یک سوم صادرات غیرنفتی و ۷۰ درصد ترانزیت دریایی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور انجام می‌شود که همه اینها در عین رونق اقتصادی به رونق اشتغال می انجامد.

عبدالملکی بیان کرد: معتقدیم بسیاری از مناطق آزادی که در کشورهای همسایه موفق عمل کرده اند رمز موفقیت‌شان ارائه تصویری مناسب از مناطق آزاد و طرفیت هایشان بوده است و ما در این زمینه کوتاهی کردیم.

وی با اشاره به نشست روابط عمومی های مناطق آزاد و ویژه کشور گفت: هدف از برگزاری این شورا دانش افزایی و هم افزایی بین مدیران روابط عمومی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای اقدامات توسعه این مجموعه هاست. مدیران روابط عمومی‌ها باید تصویر واقعی از تحولات و اقدامات توسعه ای که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور درحال وقوع است ارائه دهند، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ظرفیت جذب بیش از ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی را دارند که اطلاع رسانی صحیحی در این مورد انجام نشده است.

این مسئول عنوان کرد: از این رو در برنامه ۱۴۰۲ مناطق آزاد کشور تحقق ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی هدف گذاری شده بدین منظور ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری خارجی و داخلی در این مناطق طراحی و آماده شده است.

وی از روابط عمومی‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خواست تا با تلاشی مضاعف جایگاه بین المللی مناطق آزاد و ظرفیت هایی که این مناطق در سطح بین المللی می توانند ارائه دهند را به طور جدی تری اطلاع رسانی کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: برنامه برگزاری شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در طول سال بصورت فصلی برگزار خواهد شد.

در این برنامه تعدادی از مدیران روابط عمومی به بیان نقطه نظرات خود در مسائل تخصصی مناطق آزاد پرداختند و در پایان از هفت مدیر روابط عمومی مناطق آزاد و ۲۵ مدیر روابط عمومی مناطق ویژه اقتصادی کشور با اهداء لوح تقدیر شد.

http://www.anzalifz.ir/Dorsapax/Userfiles/image/Aks%20KHabar%2002/hamayesh2.jpg

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه