مهره پیاده برای بازی دشمن نشویم

کاربر فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: حجم بی‌مبالاتی و جفایی که برخی منتسبان به جبهه انقلاب(در اضلاع مختلف) نسبت به هم، بلکه به نظام و انقلاب مرتکب شدند، کم‌سابقه است.

مهره پیاده برای بازی دشمن نشویم

به گزارش هشت‌دی، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: حجم بی‌مبالاتی و جفایی که برخی منتسبان به جبهه انقلاب (در اضلاع مختلف) نسبت به هم، بلکه به نظام و انقلاب مرتکب شدند، کم‌سابقه است.

برکناری وزیر و بی‌ثباتی یک وزارت برای ۷-۸ ماه، در مقابل هتک‌حیثیتی که نسبت به نظام و نهادهای خدمتگزار شد، ناچیز است. هرکس برای جنگ روانی دشمنان انقلاب و ایران، سوژه جور کند، مرتکب خبط شده است.

رسانه‌های آلوده‌ای مانند اعتماد و ایلنا و شرق و… چرا باید طرف گفت‌وگو باشند؟ این، بازیچه شدن و به عنوان مهره پیاده به بازی گرفته شدن است.

آیا به صرف دلخوری از دیگری اجازه دارند مرزبندی با معارضان را به هم بزنند و هر ادعای اتهام بی‌سندی را به فضای عمومی پرتاب کنند؟

آیا نشنیده‌اند که اهل بیت(عیلهم السلام) در برابر وسوسه یاری گرفتن از اغیار یا بازی در نقشه آنها به سودای موفقیت، به این آیه شریفه استناد می‌کردند؛ «وَمَا کُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا. و هرگز گمراهان را به مدد و معاضدت نگرفتم».

آیا نمی‌دانند امیر مومنان علی(علیه‌السلام) به کسی که می‌خواست به دیگری آسیب بزند، با کاری که به خود زیان می‌رساند، فرمود: «إِنَّمَا أَنْتَ کَالطَّاعِنِ نَفْسَهُ لِیَقْتُلَ رِدْفَهُ. تو مانند کسی هستی که نیزه‌ را در تن خود فرو کند، تا کسی را که پشت سرش بر مرکب سوار است، بکُشد».

باور کنیم بی‌مبالاتی و بی‌تقوایی، برکت را از کار می‌گیرد؛ همچنان که تفرقه و خوار کردن یکدیگر. این هشدار از امیر مومنان(ع) است که فرمود: «غُلِبَ و الله المُتَخاذِلون. به خدا سوگند، آنها که یکدیگر را خوار کردند، مغلوب شدند» (خطبه ۳۴)؛ و: «تَواکَلتم وَ تَخاذَلُتُم حَتّی شُنَّتِ الغارات. آن‌قدر مسئولیت‌ها را گردن یکدیگر انداختید و همدیگر را خوار کردید تا غارتگران تاختند».(خطبه نهج‌البلاغه ۲۷)

فرمود عبرت بگیرید از سرنوشت پیشینیان و: «ملتزم باشید به هر آنچه موجب عزت آنها شد؛ از جمله پرهیز از تفرقه و پایبندی به الفت… و اجتناب کنید از هر کاری که کمر آنها را شکست و قدرت‌شان را به ناتوانی تبدیل کرد؛ از کینه و عداوت‌‌هایی که نسبت به هم در دل‌‌هایشان جا گرفته بود و خصومت‌هایی که در سینه‌ها نسبت به یکدیگر انباشته بود و رویگردانی از هم و تخاذل الایدی و دست از یاری هم کشیدن و یکدیگر را خوار کردن…» (خطبه ۱۹۲ نهج‌البلاغه).

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه