کارشناس سیاسی در گفتگو با هشت‌دی:

برخورد جدی و قاطع با عوامل جنایت سبزوار ضروری است

کارشناس سیاسی بر برخورد قاطع با عوامل جنایت سبزوار تاکید کرد و گفت: با وجود قوانین مختلف در کشور با این‌گونه از جنایات، برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد این در حالی است که این حادثه دارای جنبه فردی نیست و ماهیت مسئله کاملاً واضح و مشخص است و باید برخوردی جدی و قاطع با این افراد صورت بگیرد.

برخورد جدی و قاطع با عوامل جنایت سبزوار ضروری است

حجت‌الاسلام میرشمس اکبرحسینی در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به ریشه‌ عوامل جنایت‌هایی از قبیل حادثه سبزوار اظهار کرد: بروز هر جنایتی در جامعه به عوامل مختلف بستگی دارد و دارای ریشه فردی و اجتماعی است که نیازمند بررسی در حوزه‌های جامعه‌شناسی و روانشناسی است.

وی به ارتباط اغتشاشات سال گذشته با حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: این مسائل وابسته به دو عامل بیرونی شامل فضاسازی دشمنان نظام با طراحی و برنامه‌ریزی‌های پیچیده و عوامل درونی است که بخش اصلی آن به خود فرد برمی‌گردد.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: ارتکاب گناه، عمدی یا از روی جهل است لذا ماهیت برخی از گناهان واضح و آشکار است مانند دزدی یا دروغ اما جنایت و وحشی‌گری دیگر ناشی از جهل و عدم درک نیست مگر اینکه فرد دارای جنون باشد که در جامعه این افراد جمعیت حداقلی را به خود اختصاص می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ماهیت عوامل این جنایات بیان کرد: این افراد شرور و لاابالی که نگاه خصمانه‌ای دارند فارغ از هیچ منطقی به این شیوه می‌خواهند قدرت خود را نشان بدهند که هیچکس جرات برخورد با آنان را ندارد که متاسفانه این مسئله ضعف مواجهه با این افراد را تشدید می کند، در جریان جنایت اخیر مطرح شده که این افراد دارای پرونده کیفری بوده‌اند اما چون جرائم مشخص نیست نمی‌توان قضاوت کرد لذا آنچه واضح و مبرهن است پیگیری و رسیدگی به این پرونده خارج از روال‌عادی توسط مسئولان‌قضایی است.

شهید سبزوار در واکنش به یک یک ناهنجاری آشکار در جامعه جانش را به خطر زد

وی ادامه داد: در خصوص شهدای‌ امنیت و شهدای‌ غیرت این فضا را در راستای شکایت شخصی و رضایت اولیای‌دم مطرح می‌کنند، همان‌طور که در خصوص شهید‌ عجمیان نیز تعدادی از سلبریتی‌های روشنفکر به دنبال جلب رضایت از خانواده شهید بودند اما چرا در مورد شهید سبزوار که از یک خانواده معمولی و به هیچ دستگاه نظامی و غیرنظامی ارتباط مستقیمی نداشته سکوت پیشه کرده‌اند، فردی که احساس‌تکلیف کرده و در مورد یک ناهنجاری آشکار در جامعه جانش را به خطر می‌اندازد.

این کارشناس سیاسی بر برخورد قاطع با عوامل این جنایت تاکید کرد و گفت: چرا با وجود قوانین مختلف در کشور با این‌گونه از جنایات، برخورد قاطع صورت نمی‌گیرد این در حالی است که این حادثه دارای جنبه فردی نیست و ماهیت مسئله کاملاً واضح و مشخص است و باید برخوردی جدی و قاطع با این افراد صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: حضور پرشور مردم در تشییع این شهید فارغ از احترام به جایگاه شهید نشان‌دهنده اعتراض حداکثری مردم به وقوع این دست جنایت‌ها است.

وی ادامه داد: چه بسا افراد مختلفی بنا بر دلایلی چون بیکاری یا مشکلات‌ اقتصادی در جامعه حضور دارند اما هیچگاه متعرض به حقوق‌ مردم نمی‌شود و شریفانه زیست می‌کنند لذا حمایت از این‌گونه جنایت‌ها بی‌جهت و تنها در پوشاندن اصل قضیه است.

افراد شرور هنجارشکن در حال سوءاستفاده از فضای جامعه هستند

این کارشناس سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: دشمن با اغتشاش به دنبال ایجاد فضای تنش، درگیری، قتل و کشتار در کشور است لذا هدف‌ اصلی دشمن، آسیب و کشتار مردم با ایجاد روحیه ایجاد خشونت و تقابل مردم در دستور کار به بهانه کشف‌ حجاب قرار گرفت که طراحی اصلی دشمنان است و در کمال تاسف افراد شرور هنجارشکن به دنبال این فضا در حال سوء استفاده در فضای جامعه هستند که در حال حاضر سریع‌ترین راه، برخورد قاطع قضایی فارغ از مسائل ایجابی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه