به صدا درآمدن زنگ خطر سقوط برای چوکا تالش

زنگ خطر سقوط برای تیم چوکای تالش یکی از ۲ نماینده استان گیلان با پایان یافتن هفته سی‌ام رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول کشور به صدا درآمد.

به صدا درآمدن زنگ خطر سقوط برای چوکا تالش

به گزارش هشت‌دی در هفته سی‌ام این رقابتها، تیم چوکا در یک دیدار خارج از خانه با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم ون پارس اصفهان شد و تیم شهرداری بندرآستارا نیز در یک بازی خانگی با نتیجه سه بر صفر مقابل شهرداری همدان به برتری رسید.

ِبا توجه به انجام سایر دیدارها، چوکا شرایط مناسبی در جدول رده بندی ندارد و خطر سقوط از لیگ این تیم را تهدید می‌کند چون هم‌اینک چوکایی‌ها در رتبه شانزدهم قرار دارند و با تیم انتهای جدولی (خلیج فارس ماهشهر) فقط یک امتیاز اختلاف دارند اما با تیم پانزدهم جدول این اختلاف به ۶ امتیاز می رسد.

با وجود اینکه ۱۷ تیم در این مسابقات حضور دارند و تیم پدیده مشهد از گردونه رقابتها حذف شده، ۲ تیم دیگر نیز باید در پایان این مسابقات از این لیگ وداع کنند که با توجه به این امر، گرچه زنگ خطر سقوط برای چوکا به صدا درآمده اما اگر شهرداری آستارا نیز نتواند در چهار بازی باقیمانده نتایج خوبی را کسب کند، خطر سقوط این تیم را نیز تهدید خواهد کرد.

هم اینک تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب ۲۸ امتیاز در رده چهاردهم جدول رده‌بندی قرار دارد و نسبت به تیم چوکا ۶ امتیاز و نسبت به تیم خلیج فارس ماهشهر تیم انتهای جدولی هفت امتیاز اختلاف دارد و با وجود اینکه هر تیم باید چهار بازی را انجام دهد، تیم شهرداری آستارا باید حداقل یک پیروزی کسب کند تا احتمال حفظ سهمیه خود را افزایش دهد.

اما تیم فوتبال چوکا تالش شرایط بسیار سختی دارد زیرا این تیم باید حداقل در ۲ بازی خود به پیروزی برسد و در ۲ دیدار دیگر نیز بازنده از زمین خارج نشود تا حدی این شانس را داشته باشد که سهمیه خود را در لیگ حفظ کند.

از سوی دیگر شهرداری همدان نیز نباید در بازیهای خود به پیروزی برسد که البته این امر دشوار به نظر می رسد.

اما مشکلات متعدد  در تیمهای شهرداری آستارا و چوکا تالش  باعث شده که خبرگزاری ایرنا بنویسد تا زنگ خطر سقوط برای چوکا به صدا درآید و شهرداری آستارا نیز شرایط چندان مناسبی در جدول رده‌بندی نداشته باشد که البته می‌توان مهمترین مشکل این تیمها را بخش مدیریتی آنان عنوان کرد.

استفاده از نیروهای بومی متخصص در تیم های گیلان

یکی از کارشناسان فوتبال در خصوص این رقابت‌ها  گفت: نحوه شروع هر فصل تیم ها، انتهای کار را مشخص می‌کند و زمانی که بارها کادرفنی تغییر کند و پس از چند هفته نیز مربی عوض شود، بطور حتم تیم نمی‌تواند نتیجه مطلوبی بگیرد.

امید هرندی با بیان اینکه این تغییرات با کدام مشاوره و کدام برنامه انجام می شود و پس از چند هفته نیز دوباره شاهد تغییرات هستیم، عنوان کرد: متاسفانه نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول چنین شرایطی داشته و به همین دلیل نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند و خطر سقوط آنان را تهدید می کند.

کاپیتان و دروازبان اسبق تیم فوتبال منتخب گیلان ادامه داد: از سوی دیگر تیم‌های ما با مشکلات مالی مواجه هستند که بهترین نسخه برای آنها استفاده از نیروهای بومی متخصص است، گرچه در فوتبال حرفه‌ای بومی و غیربومی معنی ندارد اما کدام تیم‌های گیلانی حرفه‌ای هستند و کدامیک در حد تیم‌های دولتی و صنعتی سرمایه‌گذاری می‌کنند؟

وی که سال‌ها تیم‌های گیلانی را در لیگ‌های مختلف هدایت کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی که برای پرداخت دستمزد حداقلی به بازیکنان و تهیه بلیط برای بازیهای خارج از خانه مشکل داریم، حضور کادرفنی و بازیکنان غیربومی معنی ندارد چون بطور حتم نتیجه لازم را نخواهیم گرفت. ِ

وی گفت: بنابراین عملکرد تیمها ایراد دارد که در انتهای جدول قرار دارند اما امیدواریم که در این چند بازی تیم‌های چوکا و شهرداری آستارا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند تا سهمیه خود را حفظ کنند که البته شرایط شهرداری آستارا بهتر است و این تیم شانس زیادی دارد تا سهمیه خود را حفظ کند.

هرندی به قابلیت مربیان بومی اشاره کرد و افزود: در اکثر شهرها مدیران و مربیان خوبی داریم که باید تیم‌های گیلانی از آنان بهره ببرند چون هزینه آنان نیز بسیار کم است و از سوی دیگر مربیان بومی بطور حتم شناخت بهتری نسبت به تیمهای استان خود دارند و می‌توانند نتیجه بهتری را هم کسب کنند.

ضعف تیمهای مدیریتی در فوتبال گیلان

یکی دیگر از کارشناسان فوتبال گیلان نیز به نتایج ضعیف نمایندگان این استان در لیگ دسته اول اشاره کرد و گفت: متاسفانه تیمهای مدیریتی در فوتبال گیلان ضعیف هستند و به همین دلیل این تیمها نتایج ضعیفی را کسب می‌کنند.

ِسیدامیر فرحسینی در گفت و گو با خبرنکار ایرنا افزود: یک باشگاه شامل ۲ تیم است که یک تیم را کارفنی و بازیکنان تشکیل می‌دهد و تیم دوم نیز شامل تیم تشکیلاتی و گروه مدیریتی است که نشان دادیم در فوتبال گیلان در این بخش ضعیف هستیم.

وی که سالها به عنوان مربی و مدیر در تیمهای پایه سپیدرود رشت فعالیت داشته است، ادامه داد: بجز ملوان که تا حدودی تشکیلات و ساختار مدیریتی مناسبی دارد، متاسفانه سایر تیمهای فوتبال گیلان در ساختار مدیریتی دچار مشکل هستند. ِ

وی اضافه کرد: مالک باشگاه باید مدیرعامل قدرتمند، مشاور زبده و گروه پیشکسوتان و همچنین گروه فنی قدرتمندی داشته باشد تا بتواند نتایج مطلوبی را کسب کند اما متاسفانه اکثر مدیران چنین شرایطی را برای خود مهیا نمی‌کنند.
ِ
فرحسینی بیان کرد: صعود تیمهای چوکا تالش و شهرداری بندرآستار به لیگ دسته اول کشور کار بزرگی بود اما ای کاش در این ۲ باشگاه کادرسازی و تیم‌سازی انجام می‌شد تا این تیمها با مشکل مواجه نشوند.

معاون اسبق تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی چوکا و شهرداری آستارا آن است که در این ۲ باشگاه کادر مدیریتی تشکیل نمی‌شود و از سوی دیگر در تیم‌های پایه ضعیف عمل می‌کنند.

وی در خاتمه اظهار کرد: زمانی که تیمی در لیگ دسته اول حضور می‌یابد باید در رده‌های امید و حتی جوانان تیم‌های قدرتمندی داشته و سرمایه‌گذاری مناسبی را در این بخش انجام دهد چون با این سرمایه‌گذاری می‌توانند در مدت کوتاه نتایج مثبتی را کسب کنند.

با توجه به اظهار نظر کارشناسان؛ ضعف کادر مدیریتی، نداشتن ثبات روی نیمکت مربیگری، عدم استفاده از مدیران و مربیان بومی و عدم سرمایه گذاری مناسب در تیم‌های پایه از دلایل کسب نتایج ضعیف نمایندگان گیلان در لیگ دسته اول کشور است.

اما با وجود اینکه هنوز چهار هفته به پایان این مسابقات باقی مانده این ۲ نماینده گیلان که دارای تماشاگران و طرفدران پرشماری هستند، می‌توانند با کسب نتایج مطلوب به خصوص در بازیهای خانگی، شانس حفظ سهمیه خود را افزایش دهند که البته این امر برای تیم شهرداری بندرآستارا تا حدی راحت‌تر اما برای چوکا تالش با توجه به وضعیتش در جدول رده‌بندی تا حد زیادی مشکل است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه