رئیس ستاد دیه گیلان:

۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند

رئیس ستاد دیه گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد با حدود ۳۰ میلیارد تومان بدهی در این استان آزاد شدند.

۲۶ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند

به گزارش هشت‌دی علیرضا یزدانی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۳ مراسم گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در نقاط مختلف گیلان عموما در ماه مبارک رمضان برگزار شد اظهار کرد: در نهایت هشت میلیارد تومان کمک های مردمی و خیرین در این رابطه جمع‌آوری شد.

وی افزود: با توجه به مبالغ جمع آوری شده و اهدایی خیرین در مراسم‌ گلریزان، ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد که ۲ زندانی بانو و ۲۴ نفر هم زندانیان مرد بودند با بدهی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آزاد شدند.

 رئیس ستاد دیه گیلان با اشاره به اینکه برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ چهار میلیارد تومان از طریق گذشت رضایتمندانه شکات تامین شد تصریح کرد: ۲۱ میلیارد تومان نیز از طریق پذیرش اعسار نزد مراجع قضایی تامین شد و پنج میلیارد تومان نیز از کمک‌های خیرین برای آزادی این ۲۶ زندانی واریز شد.

وی اضافه کرد: هم‌اینک ۲۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان در زندان‌ها بسر می‌برند که امیدواریم این تعداد زندانی نیز با کمک خیرین و گذشت شکات به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگردند.

یزدانی به تعداد زندانیان آزاد شده جرائم غیرعمد سال گذشته نیز اشاره و بیان کرد: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع ۲۶۳ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان آزاد شدند که از این تعداد، ۱۵ زندانی خانم و ۲۴۸ نفر هم مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: کل بدهی این زندانیان نیز ۲۶۵ میلیارد تومان بود که ازاین میزان ۵۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان رقمی است که شاکیان گذشت کردند، ۲ میلیارد تومان نقدینگی از سوی خانواده‌های زندانیان تامین شد، ۱۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز از طریق پذیرش اعسار نزد مراجع قضایی تامین شد و ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از سوی خیرین اهدا شدتا این زندانیان به آغوش خانواده‌ بازگردند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه