مدیر مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس:

گیلان سالخورده‌ترین استان‌ کشور است

مدیر مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس، استان سیستان و بلوچستان را جوان‌ترین استان و گیلان را سالخورده‌ترین استان کشور اعلام کرد.

گیلان سالخورده‌ترین استان‌ کشور است

به گزارش هشت‌دی صابر جباری  با بیان اینکه ما باید بتوانیم جوانی جمعیت را حفظ بکنیم  اظهار کرد: پیری جمعیت هم اکنون ۱۰ درصد است.

وی با بیا اینکه  اگر برای جوانی جمعیت اقدام نکنیم تا سال ۱۴۲۰ الی ۱۴۳۰ پیری جمعیت به حدی خواهد بود که توازن جمعیتی بهم می‌خورد افزود: هم اکنون بیشترین توزیع سنی سالخوردگان بین ۶۵ تا ۷۰ سال است.
مدیر مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس سیستان و بلوچستان را  جوان‌ترین استان کشور دانست و تصریح کرد: نمی‌خواهم بگویم که شاخص اقتصادی در جوانی جمعیت ملاک نیست، اما این رکورد ثابت می‌کند که موضوع اقتصادی علت اصلی در کاهش فرزند آوری نیست بلکه علت اصلی فرهنگ و تغییر سبک زندگی است.

جباری با بیان اینکه سیاست یک یا دو بچه کافی است در باور مردم تغییر پیدا کرده است و این نوید بخش است افزود:مدیر مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس گفت: موالید ۱۴۰۰ یک میلیون و ۱۱۶ هزار و‌۲۰۴ فرزند و موالید ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و ۲۹۰ فرزند است که نشان از کاهش ۳ و ۷ دهم درصدی دارد.
وی ادامه داد: اما آمار‌ها نشان می‌دهد الگوی باروری و فرزند آوری از سیاست یک یا دو بچه به سه و بیشتر از سه فرزند تغییر کرده است که افزایش ۲ و نیم درصدی در فرزند سوم داشته و افزایش ۱۵ درصدی در فرزند سوم و بیشتر داشته است.
مدیر مرکز جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس گیلان را سالخورده‌ترین استان دانست و افزود: بعد از گیلان، استان‌های البرز و مازندران در رتبه های بعدی قرار دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه