مدیر اجرای پروژه توسعه فیبر نوری گیلان خبر داد:

اجرای ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت

مدیر اجرای پروژه توسعه فیبر نوری گیلان گفت: تاکنون، ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر رشت اجرا و ۶ هزار و ۳۰۰ پورت نصب شده است.

اجرای ۱۱۰ کیلومتر فیبر نوری در رشت

به گزارش هشت‌دی، میلاد زمانی امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی یک پورت نصب می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برنامه پیش‌بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۳، ۲۰۰ هزار پورت در شهر رشت دایر خواهد شد که این امر مستلزم اجرای حدود یکصد کیلومتر دیگر فیبر نوری است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نصب ۶ هزار و ۵۰۰ پورت، ۸۸ کابینت جهت فیبرنوری اجرا شده است، افزود: با نصب ۶ هزار و ۵۰۰ پورت امکان و زمینه استفاده ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار فراهم شده است.

مدیر اجرای پروژه توسعه فیبرنوری استان گیلان با تاکید بر اینکه علاوه بر شهر رشت سایر شهرهای گیلان هم مجهز به فیبر نوری خواهد شد، تصریح کرد: در سال ۹۷ در منطقه آزاد انزلی ۲۷ کیلومتر فیبر نوری اجرا شده است و برای توسعه فیبر نوری در سایر شهرها هم در آینده نزدیک با شهرداران و فرمانداران نشستی برگزار خواهیم کرد.

زمانی توسعه شبکه ارتباطات بر بستر فیبرنوری را از راهبردهای وزارت ارتباطات ارزیابی و خاطرنشان کرد: توسعه فیبر نوری در دنیای تکنولوژی، نیاز امروز کشور است و به‌دلایلی همچون افزایش پهنای باند، سرعت آپلود و دانلود، امنیت شبکه و عدم تمایل سرقت آن نسبت به سیم‌های مسی به دلیل ارزش مس، فیبر نوری ارجحیت دارد چرا که بستری امن و پایدار است و به ندرت دچار قطعی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه