رئیس‌جمهور:

کندی سرعت اینترنت را برطرف کنید

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر همه شئون زندگی مردم در بستر اینترنت شکل می‌گیرد، گفت: در این راستا پروژه فیبر نوری باید سریعاً اجرایی شود.

کندی سرعت اینترنت را برطرف کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان، در «آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری» در سراسر استان، ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های فناورانه و ارتباطاتی در این استان با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات بسیار سریع‌تر از دیگر مصادیق فناوری در جهان گسترش یافت، اظهار کرد: امروز همه بخش‌های زندگی ما متأثر و اساساً در بستر این فناوری و اینترنت قرار دارد، به شکلی که اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال خواهد شد.

وی با بیان اینکه فیبر نوری بسیار کارآمدتر از نسل‌های قبلی زیرساخت‌های ارتباطاتی است، افزود: یکی از نکات در ارتباطات سرعت است. از جمله مواردی که چند بار نسبت به آن به آقای وزیر گلایه کردم و بعضی از مردم نیز از آن گلایه‌مند هستند کندی اینترنت بوده که زیرساخت فیبر نوری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

رئیس‌جمهور با تشکر از سرعت اجرای این طرح و انجام بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر حفاری برای برخورداری همه شهرها و روستاهای استان گلستان از فناوری فیبر نوری تصریح کرد: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت در همه استان گلستان قابل‌بهره‌برداری است و امیدوارم دیگر استان‌ها نیز هر سریع‌تر از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.

آیت‌الله رئیسی همچنین عبور تعداد خانوارهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت فیبر نوری از کانال ۵ میلیون نفر را خبر خوب دیگری دانست که باعث خوشحالی است و بیان کرد: اینکه در اجرای این طرح روستاها نیز به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند گامی در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما توسعه را برای کشور دنبال می‌کنیم، اما توسعه‌ای پایدار و ماندگار است که متوازن و در پرتو عدالت ایجاد شده باشد.

رئیس‌جمهور همچنین بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در استان را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و خاطرنشان کرد: امروز در گلستان گام مهم و ماندگاری در مسیر عدالت و رفع گلایه‌ها از کندی اینترنت برداشته شد و امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.

انتهای خبر/

منبع: ریاست جمهوری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه