مخالفت ۷۰ درصد آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از آمریکایی‌ها از جمله ۴۴ درصد از جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند.

مخالفت ۷۰ درصد آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات

به گزارش هشت‌دی، انتخابات آینده در آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و نامزدهای درون حزبی برای کسب آرای بیشتر و انتخاب به‌عنوان نامزد حزب خود در حال رقابت هستند.

تارنمای هیل شنبه شب به نقل از نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز پژوهشی NORC در دانشگاه شیکاگو نوشت: ۹۳ درصد از دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از رای‌دهندگان مستقل مخالف حضور مجدد ترامپ در انتخابات آتی هستند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۸۰ درصد از دارندگان مدرک تحصیلی کالج و ۶۵ درصد از کسانی که فاقد مدرک کالج هستند، تمایلی به نامزدی ترامپ ندارند.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی وال استریت ژورنال که سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که برتری ترامپ در رقیب احتمالی‌اش «ران دسانتیس» بیشتر شده و به ۱۳ رسیده است.

جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در میان نامزدهای انتخابات ۲۰۲۴ بیشترین محبوبیت را دارد، بطوریکه ۴۵ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند نظر مثبتی به وی دارند. همچنین ۸۱ درصد از دموکرات‌ها و ۱۲ درصد از جمهوری‌خواهان گفتند که نظرشان درباره ریاست جمهوری بایدن مثبت است. بایدن مسن‌ترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است و در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ ، ۸۲ ساله خواهد بود و چنانچه برای یک دوره دیگر انتخاب شود در ۸۶ سالگی منصبش را به اتمام خواهد رساند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه