تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۲

به گزارش هشت‌دی، با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مهلت انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول آزمون مقطع دکتری تخصصی «Ph.D» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ تمدید شد.

بر این اساس، داوطلبان تا پایان روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۲/۲/۵ مهلت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و با توجه به کارنامه نتایج اولیه آزمون دوره دکتری تخصصی«Ph.D» که بر روی سایت اطلاع‌رسانی این سازمان قرار دارد، نسبت به ثبت کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود (تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند. ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام نموده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام نمایند.

بنا بر توصیه سازمان سنجش آموزش کشور، این دسته از داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام نموده، سپس کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به رشته امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه، مرتب نموده و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.

آزمون دکتری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به صورت دو مرحله‌ای نیمه متمرکز برگزار می‌شود که ۵۰ درصد نمره در اختیار دانشگاه‌ها می‌باشد.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حد نصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه