مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان خبر داد:

رشد ۵۸ درصدی درآمدهای مالیاتی گیلان نسبت به سال ۱۴۰۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی تحقق درآمدهای مالیاتی استان را ۹۷ درصد عنوان کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی استان گیلان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۵۸ درصدی داشت.

رشد ۵۸ درصدی درآمدهای مالیاتی گیلان نسبت به سال ۱۴۰۰

به گزارش هشت‌دی علیرضا نوروزی بهمبری ژیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گیلان اظهار کرد:  رقم مصوب پیش بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۱ پنج هزار و ۷۱۱ میلیارد تومان بود که با تحقق ۵ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان آن توانستیم به ۹۷ درصد هدف پیش بینی شده دست یابیم.

وی، علت تحقق نیافتن سه درصد باقیمانده درآمدهای استان را ناشی از بالا بودن رقم مصوب در قانون بودجه برگرفته از برخی ظرفیت‌های محقق نشده استان اعلام کرد و افزود: رشد درآمدهای استانی در ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل ۵۹ درصد بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان یادآوری کرد: نگاه ما به درآمدهای استانی شامل ۲ بخش مالیات محور و درآمد سایر دستگاه‌هاست که در بخش درآمدهای مالیاتی مستقیم و غیرمستقیم طبق هدف قانون بودجه ۱۴۰۱ باید به رقم پنج هزار ۴۳۴ میلیارد تومان می‌رسیدیم که پنج هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان آن محقق شد.

نوروزی، درصد تحقق درآمدهای مالیاتی استان را ۹۷ درصد عنوان و بیان کرد: درآمدهای مالیاتی استان گیلان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۵۸ درصدی داشت.

وی اضافه کرد: در بخش درآمد سایر دستگاه‌ها نیز رقم مصوب حدود ۲۷۷ میلیارد تومان بود که ۳۱۲ میلیارد تومان وصول شد و در عمل ۱۳ درصد بیشتر از رقم هدف قانون بودجه را تحقق بخشیم.

نوروزی دلیل اصلی عدم تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای استانی را ریشه در درآمدهای مالیاتی دانست و گفت: سه درصد عدم تحقق درآمدها عمدتا ریشه در مالیات بر ارزش افزوده دارد.

وی رقم مالیات بر ارزش افزوده را قابل توجه اعلام کرد و اظهار کرد: رقم پیش بینی شده برای مالیات بر ارزش افزوده ۲ هزار ۱۰۶ میلیارد تومان بود که هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان آن محقق شد و این امر نشان دهنده۳۲ درصد عدم تحقق است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۲ کاستی های منبعث از مالیات بر ارزش افزوده جبران شود و رقم های پیش بینی برای درآمدهای استان گیلان تحقق یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه