مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خبرداد:

اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان از سوی یک خانواده فرهنگ دوست خبرداد.

اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان

به گزارش هشت‌دی ولی جهانی در جمع خبرنگاران  از اهدای ۱۰۳ قلم شیء تاریخی به موزه تاریخ چای لاهیجان خبر داد و اظهارکرد: این اشیاء توسط خانواده فرهنگ دوست «سکالشفر مصطفوی» به موزه اهدا شد.

وی با اشاره به اهمیت اهدای اشیا تاریخی به موزه‌ها، گفت: شیء سپاری به موزه‌ها یک رسم و سنت بسیار ارزشمند است که از قدیم در بین گیلانی‌ها مرسوم بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ادامه داد: ۱۰۳ ظرف چینی فاخر شامل انواع قوری، پارچ، لیوان، فنجان و نعلبکی، عطردان، کاسه و بشقاب و همچنین ظروف تزئینی توسط خانواده «مصطفوی» به این موزه  اهدا شده است.

او با تقدیر و تشکر از این اقدام فرهنگی، حفظ میراث مادی و معنوی فاخر استان را از وظایف فرد فرد آحاد جامعه برشمرد و بیان کرد: بهترین مکان برای صیانت از آثار تاریخی ارزشمند، موزه‌ها هستند.

جهانی ادامه داد: در موزه‌ها علاوه بر حفاظت مؤثر، شاهکار‌های هنری استادکاران ماهر در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و به نوعی با انتزاع از تملک فردی به تملک همه افراد جامعه درخواهد آمد.

وی با استقبال از اهدا آثار نفیس به موزه‌ها، افزود: هم استانی‌های شریف، در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به موزه‌های استان و ادارات تابعه شهرستانی نسبت به اهدا مجموعه‌های خویش اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه