عمران علیزاده

نگاه چهارم: «امپراطور برهنه»

امروز قدرت‌های نوظهور جهانی با کمک هم سیطره اقتصادی آمریکا را به چالش می‌کشند و به اعتراف خود آمریکایی‌ها تحریم بزرگترین سلاح اقتصادیشان هم نمی‌تواند به هدفگذاری‌هایشان تحقق بخشد، ماشین نظامی آمریکا امروز در لبنان، یمن، عراق و سوریه حتی از دفاع از خود عاجز است. امروز از گلوی موشک‌ها و پهپادهای جریان مقاومت خارج می‌شود؛ ببینید امپراطور (ایالات متحده) برهنه است و امپراطور برهنه توان اثرگذاری بر جهان و اذهان جهانیان را از دست داده است.

نگاه چهارم: «امپراطور برهنه»

هشت‌دی: عمران علیزاده استاد دانشگاه در یادداشتی با تمرکز بر فرمایشات راهبردی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی نوشت: امروز قدرت‌های نوظهور جهانی با کمک هم سیطره اقتصادی آمریکا را به چالش می‌کشند و به اعتراف خود آمریکایی‌ها تحریم بزرگترین سلاح اقتصادیشان هم نمی‌تواند به هدفگذاری‌هایشان تحقق بخشد، ماشین نظامی آمریکا امروز در لبنان، یمن، عراق و سوریه حتی از دفاع از خود عاجز است. امروز از گلوی موشک‌ها و پهپادهای جریان مقاومت خارج می‌شود؛ ببینید امپراطور (ایالات متحده) برهنه است و امپراطور برهنه توان اثرگذاری بر جهان و اذهان جهانیان را از دست داده است.

 

در یک داستان قدیمی دو خیاط رند موفق شده بودند با دوختن لباسی خیالی برای پادشاهی نادان او را سرکیسه کنند.

ماجرا وقتی آشکار می‌شود که پادشاه برهنه برای نشان دادن لباس فاخرش راهی کوی و برزن می‌شود و در این میان تنها نوجوانی بازیگوش جرأت می‌کند برهنگی پادشاه را به خلایق نشان دهد و این مقدمه خروش خلایق بر ضد پادشاه نادان می‌شود.

در عصر ما ایالات متحده سال‌ها پیش با میلیاردها دلار غارت جهانی توانسته بود با پشتوانه دو عنصر مهم قدرت یعنی اقتصاد و میلیتاریسم برای خود قدرت سومی بنام قدرت نرم طراحی کند تا در ذهن همه جهانیان کعبه آمال بشریت باشد.

امروز وقتی قدرت‌های نوظهور جهانی با کمک هم سیطره اقتصادی آمریکا را به چالش می‌کشند و به اعتراف خود آمریکایی‌ها تحریم بزرگترین سلاح اقتصادیشان نمی‌تواند به هدفگذاری‌هایشان تحقق بخشد، وقتی در لبنان، یمن، عراق و سوریه ماشین نظامی آمریکا حتی از دفاع از خود عاجز است، یاد فریادهای همان نوجوان داستان بالا می‌افتیم که امروز از گلوی موشک‌ها و پهپادهای جریان مقاومت خارج می‌شود؛ ببینید امپراطور (ایالات متحده) برهنه است و امپراطور برهنه توان اثرگذاری بر جهان و اذهان جهانیان را از دست داده است.

بیچاره اپوزیسیون برانداز جمهوری اسلامی ایران که هنوز دل در گرو لباس خیالی امپراطور دارد و با امپراطور برهنه می‌خواهد در کشوری که انقلابش پایه‌گذار نظام چند قطبی‌ست، انقلاب خیالی راه بیندازد.

چقدر بهم می‌آیند: امپراطور برهنه و انقلاب برهنگی

عمران علیزاده
پنجم فروردین ۱۴۰۱

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه