رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی​ اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

نصب ۴۱ علائم هشدار در تالاب بین‌المللی انزلی

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی​ اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: به منظور پیشگیری از بروز حوادث، ۴۱ علامت هشداردهنده ایمنی ترددهای دریایی در موقعیت‌های مورد نیاز تالاب بین‌المللی انزلی نصب شد.

نصب ۴۱ علائم هشدار در تالاب بین‌المللی انزلی

به گزارش هشت‌دی، علی منتصر کوهساری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در یک دهه گذشته حسب ایمن‌سازی ترددهای دریایی در تالاب انزلی بر اساس عرض و عمق ایمن  آبراه ها و محدوده‌های پر ترافیک و مستعد سوانح دریایی، علائم هشداردهنده در موقعیت‌های مورد نیاز تالاب یاد شده نصب گردیده است، اظهار کرد: هر ساله با توجه به تغییرات شرایط مسیرهای آبی حسب کاهش سطح تراز آب دریا و رسوب‌گذاری شدید در پهنه آبی تالاب انزلی، به‌روزرسانی موقعیت و تعداد علائم مذکور انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا همزمان با اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۴۱ علامت هشداردهنده جدید برای اعلام محدودیت‌های ترددهای دریایی طراحی و در موقعیت‌های حساس و پرخطر تالاب بین‌المللی انزلی نصب گردید.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تصریح کرد: به منظور کاهش وقوع سوانح دریایی و افزایش تعاملات شهر و بندر این اقدام صورت گرفته است.

منتصر کوهساری در مورد قایقرانان متخلف و همچنین پیگیری شکایات گردشگران دریایی گفت: با توجه به اینکه برخورد با قایقرانان متخلف برعهده دریابانی استان گیلان می‌باشد، گردشگران دریایی می‌توانند برای طرح شکایت در حوزه گردشگری دریایی و پیگیری آن با مرکز کنترل عملیات دریابانی با شماره ۰۱۳۴۴۵۴۶۹۲۰ تماس حاصل فرمایند.

این مسئول خاطرنشان کرد: گردشگران دریایی و هموطنان در صورت بروز حادثه دریایی می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ که قابلیت برقراری تماس از طریق تلفن ثابت و کلیه اپراتورهای تلفن همراه را دارد، با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC)  تماس حاصل کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه