نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح کرد:

نهادینه‌شدن عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان در آخرین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در سال ۱۴۰۱ گفت: در جلسات متعدد شورای فرهنگ عمومی گیلان موضوع عفاف و حجاب در دستور جلسه قرار گرفته و رعایت این امر شرعی و قانونی باید در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ادارات و دستگاه‌های دولتی نهادینه شود.

نهادینه‌شدن عفاف و حجاب در دستگاه‌های دولتی گیلان

به گزارش هشت‌دی، آیت‌الله رسول فلاحتی در آخرین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در سال ۱۴۰۱ که امروز در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه عفاف و حجاب در فرهنگ دینی و مذهبی جامعه اسلامی اظهار کرد: عفاف و حجاب موضوع اولویت‌دار فرهنگی است که نهادها و دستگاه‌های فرهنگی باید برای تحقق آن پرچمدار باشند.

وی رعایت حجاب و عفاف را امری قانونی و شرعی عنوان کرد و افزود: در جلسات متعدد شورای فرهنگ عمومی گیلان با حضور دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون فرهنگی – اجتماعی استان، موضوع عفاف و حجاب در دستور جلسه قرار گرفته و رعایت این امر شرعی و قانونی باید در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ادارات و دستگاه‌های دولتی نهادینه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر دسیسه‌چینی‌ و توطئه‌های گوناگون دشمنان در مبارزه جبهه فرهنگی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب با هدف قرار دادن اعتقادات مردم، به مقابله با دین و مخالفت با دستورات صریح و روشن قرآن دست می‌زنند.

https://www.gilan.ir/sites/default/files/1/12/27/news/photo3895075169.jpg

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این نشست پیگیری موارد فرهنگی و اجتماعی جامعه را پراهمیت و ارزشمند خواند و گفت: در جنگ شناختی که امروز دشمنان نظام اسلامی به راه انداخته‌اند، باید با تولید محتوای فرهنگی و اصیل مسلح شده و به مقابله با دشمن پرداخت.

وی با اشاره به همراهی ائمه جمعه با دولت که دلگرمی خادمان مردم و جامعه را به دنبال دارد، ادامه داد: پاسخگویی به خواسته‌های مردم و توجه ویژه به امور مهم فرهنگی – اجتماعی، اولویت نخست مدیریت اجرایی استان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در این نشست عنوان کرد: هفتمین جلسه امامان جمعه استان با موضوع نگاهی بر اقدامات مهم و عملکرد سالی که گذشت، برنامه‌ها و چشم‌انداز فعالیت‌های سال ١۴٠٢ و رسیدگی به مسائل و مشکلات مهم حوزه‌های فرهنگی – اجتماعی به کار خود پایان داد.

رعایت عفاف و حجاب ، اولویت نخست فرهنگی جامعه امروز

 

عیسی فرهادی، مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی هم با اشاره به فعالیت‌های مختلف فرهنگی – اجتماعی این منطقه بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار نفر در منطقه آزاد انزلی مشغول کار هستند و برای عرضه محصولات ، آثار و صنایع‌دستی گیلان نیز ۱۰۴ غرفه در این منطقه تعبیه شده و در اختیار عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی گذاشته شده است.

در این نشست که بیش از ۴ ساعت طول کشید، برخی از امامان جمعه شهرها و بخش‌های گوناگون هم در خصوص اجرای بهینه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر، به‌ویژه در حوزه رعایت عفاف و حجاب و چگونگی برخورد با هنجارشکنان این حوزه، نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه