مدیرکل انتقال خون گیلان:

بیماران گیلانی چشم‌انتظار اهداکنندگان خون هستند

مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی استان به برخی گروه‌های کمیاب مانند O مثبت و A منفی، گفت: بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی در گیلان چشم‌انتظار اهداکنندگان برای تأمین خون‌های موردنیاز آنان هستند.

بیماران گیلانی چشم‌انتظار اهداکنندگان خون هستند

به گزارش هشت‌دی بابک پاکدل در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همچنان نیاز خونی در گیلان داریم اظهار کرد: شهروندان با همه گروه‌های خونی می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های سیار و ثابت مراجعه کنند، بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی در گیلان چشم‌انتظار اهداکنندگان خون برای تأمین خون‌های موردنیاز آنان هستند.

وی با اشاره به نیاز مبرم مراکز درمانی گیلان به برخی گروه‌های خونی کمیاب مانند O مثبت و A منفی، افزود: خون‌های اهدا شده برای تزریق به بیماران تصادفی و یا بیمارانی که براثر خون‌ریزی ناشی از عمل جراحی بخش زیادی از خون خود را ازدست‌داده‌اند به بیمارستان‌ها ارسال شده و یا برای تهیه انواع فرآورده‌های خونی برای درمان بیماری‌های خاص به مراکز ویژه پزشکی فرستاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۹۳ هزار و ۴۶۱ نفر در ۱۱ ماه گذشته به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند تصریح کرد: از این افراد ۸۰ هزار و ۲۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

پاکدل همچنین با اشاره به اینکه از مجموع اهداکنندگان ۴۵ هزار و ۱۸۶ نفر مستمر و ۲۲ هزار و ۹۴۲ نفر باسابقه بودند افزود: ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر برای نخستین‌بار به چرخه اهدای خون پیوستند.

وی گفت: اهداکنندگان برای صرفه‌جویی در وقت می‌توانند در پرتال سازمان انتقال خون به نشانی http://nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti۴ ثبت‌نام و در ساعت تعیین شده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی‌های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه