مدیر پزشکی انتقال خون گیلان:

۸ پایگاه در گیلان برای اهدای خون در عید مبعث فعال است

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از فعالیت ۸ پایگاه‌ انتقال خون استان برای اهدای خون در سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) خبر داد.

۸ پایگاه در گیلان برای اهدای خون در عید مبعث فعال است

به گزارش هشت‌دی گیتی ایزدی پور در تشریح این خبر اظهار کرد: پایگاه‌های انتقال خون رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، بندر انزلی، تالش، آستارا و فومن برای خونگیری در سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) آماده حضور مردم برای اهدای خون به بیماران نیازمند است.

وی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این پایگاه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای خونگیری از مردم نوع‌دوست برای اهدای خون فعال است، افزود: شماره تماس دفتر برنامه‌ریزی و جذب و نگهداری انتقال خون استان گیلان به شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ – ۰۱۳ و ۳۳۳۲۶۰۰۶ – ۰۱۳ برای پاسخگویی فعال است.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون برای تأمین خون‌های موردنیاز بیماران تصریح کرد: از افراد واجد شرایط برای اهدای خون دعوت می‌شود که تا به پایگاه‌های یاد شده مراجعه و یاریگر انتقال خون استان برای تأمین خون بیماران باشند.

وی با بیان اینکه با اهدای یک واحد خون می‌توان جان ۳ نفر را نجات داد، بیان کرد: از هر واحد خون فرآورده‌هایی از جمله پلاکت و پلاسما تولید می‌شود؛ ازاین‌رو اهدای خون امری خداپسندانه و نوع‌دوستانه بوده که موجب اهدای زندگی می‌شود.

پویش چتر سرخ زندگی از سوی سازمان انتقال خون باتوجه‌به فصل سرما و کاهش ذخایر خونی نیز در استان گیلان راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش تا پایان اسفندماه فرصت دارند تا با اهدای خون به تأمین نیاز استان و بیماران کمک کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه