در نشست هم‌افزایی بانوان مطالبه‌گر با معاونت صداوسیمای گیلان مطرح شد:

فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب به هم‌افزایی جدی همه دستگاه‌ها وابسته است

نماینده مجمع بانوان ‌مطالبه‌گر با اشاره به تشکیل یک قرارگاه واحد در حوزه عفاف و حجاب و ایجاد توافق‌نامه تلفیقی بین سازمان‌ها، گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب به هم‌افزایی جدی همه دستگاه‌ها وابسته است.

فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب به هم‌افزایی جدی همه دستگاه‌ها وابسته است

به گزارش هشت دی، نشست هم‌افزایی بانوان مطالبه‌گر با معاونت سازمان صداوسیمای مرکز گیلان برگزار شد.

«رقیه قربان‌پور»، نماینده مجمع بانوان ‌مطالبه‌گر در ابتدای این نشست با بیان اینکه صدا و‌ سیما در خط‌ مقدم جبهه فرهنگی و هویت ملی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: از سال گذشته، یک هم‌افزایی ملی در سراسر کشور بین تشکل‌های مردم‌نهاد و سازمان‌های ذی‌ربط تحت عنوان مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب شکل گرفته است که علی‌رغم خلاء‌های موجود، شاهد رویش‌هایی هستیم که نیاز به هم‌افزایی سازمان‌های مربوط دارد.

وی با اشاره به تشکیل یک قرارگاه واحد در حوزه عفاف و حجاب و ایجاد توافق‌نامه تلفیقی بین سازمان‌ها تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه عفاف و حجاب به هم‌افزایی جدی همه دستگاه‌ها وابسته است.

 نماینده مجمع بانوان ‌مطالبه‌گر ادامه داد: باید در انتقال مفاهیم‌ دینی در جذب‌‌ حداکثری مردم به‌خصوص جوانان قدم برداریم.

مریم صفر‌پور یکی از بانوان مطالبه‌گر در ادامه این نشست به انعکاس کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها توسط صدا‌و‌سیما اشاره کرد و گفت: در راستای امیدآفرینی و دیده شدن قشر جوان، این اقدام بسیار مؤثر خواهد بود.

محسن سیاهکلی قائم‌مقام و سرپرست معاونت سیمای مرکز گیلان در ادامه این نشست با انتقاد از موازی‌کاری دستگاه‌های‌ فرهنگی، گفت: در داخل کشور حدود ۷۰ شبکه ملی داریم این در حالی است که قریب به ۳۰۰ شبکه فارسی‌زبان وجود دارد که نشان‌دهنده یک جنگ رسانه‌ای تمام‌ عیار است.

وی تصریح کرد: طبق قانون اساسی، هر نوع انتشار محتوا در فضای مجازی در انحصار صدا و سیما است که بر مبنای همین مسئله در چند سال متمادی به دنبال مجوز‌های لازم در خصوص مدیریت فضای‌ مجازی است.

سیاهکلی با بیان اینکه شبکه‌ باران، جز یکی از شبکه‌های زنده استانی است، گفت: صدا و سیمای مرکز گیلان در بزنگاه‌های مهم کشور قدم‌های مؤثری برداشته حتی با وجود اینکه این شبکه دارای مخاطب صددرصدی نیست.

هنرمندان ما چقدر در صف اول فرهنگ‌سازی قرار دارند؟

وی با بیان اینکه هنرمندان ما چقدر در صف اول فرهنگ‌سازی قرار دارند؟ گفت: در طول ۴۴سال گذشته، چقدر نیروی انقلابی هنرمند پرورش یافته است و این پرورش نیروی‌انقلابی توسط کدام دانشگاه هنری صورت گرفته است؟

سیاهکلی در ادامه بر به‌کار‌گیری تمام ظرفیت‌ها تأکید کرد و گفت: صدا و سیما نیز به عنوان بخشی از جامعه در این راستا قرار دارد.

حجت‌الاسلام «محمدرضا هامون حقیقت» معاون صدا و دبیر امر به معروف و نهی ازمنکر صداوسیما گیلان در این نشست، گفت: بخشی از جهت‌گیری‌های موجود در فضای امروز جامعه، توسط خود ما ایجاد شده لذا مأمور به تکلیف هستیم نه مأمور به نتیجه.

از ایده‌های خلاقانه در حوزه عفاف و حجاب استقبال می‌کنیم

«ابراهیم تهیدست» معاون فضای مجازی مرکز صداوسیمای گیلان نیز در ادامه در خصوص تأثیرگذاری و بازنشر تولیدات، بیان کرد: اکثریت مردم، اخبار را از فضای‌ مجازی پیگیری می‌کنند اما مرجعیت رسمی با خبر سازمان است.

وی با بیان اینکه اقدامات در حوزه عفاف و حجاب در وضعیت دستوری و رفع‌ تکلیف قرار دارد، خاطرنشان کرد: از تمام ایده‌های خلاقانه در حوزه عفاف و حجاب استقبال می‌کنیم.

«محمدرضا محبی» مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در ادامه بر مسئله اهمیت برقراری ارتباط با بطن جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود این ارتباط خروجی جلسه‌های درون‌سازمانی، رنگ‌ و لعاب بهتری به خود خواهد گرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه