دادستان مرکز گیلان:

اصلاح رویه‌های فسادزا در دستور کار قرار گیرد

دادستان مرکز گیلان با تاکید بر اصلاح رویه‌های فسادزا گفت: همزمان با برخورد قاطع با فساد، اصلاح رویه‌های ناصحیح نیز در دستور کار قرار گیرد.

اصلاح رویه‌های فسادزا در دستور کار قرار گیرد

به گزارش هشت‌دی، سید مهدی فلاح‌میری امروز در همایش استانی ائمه جمعه گیلان که با حضور آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و به میزبانی دادگستری کل استان برگزار شد با تاکید بر اصلاح رویه‌ًهای فسادزا اظهار کرد: همزمان با برخورد قاطع با فساد، اصلاح رویه‌های ناصحیح نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها برداشت ناصحیحی از قوانین دارند، افزود: این اقدامات خلاف قانون نارضایتی برای آحاد مردم جامعه ایجاد می‌کند و بهترین مرجع تفسیر قانون، مسیر قانونی مجلس شورای اسلامی و مسئولان قضایی هستند و حتی می‌توان از ظرفیت‌های بسیج حقوقدانان در پیشنهادات اصلاح قوانین نیز بهره برد.

دادستان مرکز گیلان با ابراز تاسف از تعطیلی کارخانه‌های فراوانی در استان گیلان طی سالیان گذشته گفت: اداره امور تصفیه و ورشکستگی چند سالی است که به دستور رئیس کل دادگستری گیلان و با حضور یکی از قضات باتجربه در استان تشکیل شده است و بعد از آن اجازه فروش اموال هیچ کارخانه‌ای به بهانه ورشکستگی صادر نشده و نخواهد شد و این نمونه‌ای از اصلاح یکی از رویه‌های غلطی بود که خسارات زیادی را برای مردم و جامعه به دنبال داشت.

فلاح‌میری با بیان اینکه با حمایت‌ها و پیگیری‌های دستگاه قضایی واحدهای تولیدی زیادی در یکی دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: کاشی خزر، صنایع پوشش و امید فردا نمونه‌ای از این واحدهای تولیدی است.

دادستان مرکز استان خاطرنشان کرد: دفتر معاضدت قضایی در دادگستری تمام شهرستان‌ها برای ارائه خدمات قضایی به کسانی که توان گرفتن وکیل را ندارند مستقر است و مردم می‌توانند از وکلای معاضدتی در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی خود بهره گیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه