رئیس سازمان چای کشور در املش:

۴ درصد باقیمانده مطالبات چایکاران تا پایان بهمن پراخت می‌شود

رئیس سازمان چای کشور گفت: مبلغ ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۴ درصد باقیمانده بهای خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان بهمن به‌حساب بانکی چایکاران گیلان و مازندران واریز می‌شود.

۴ درصد باقیمانده مطالبات چایکاران تا پایان بهمن پراخت می‌شود

به گزارش هشت‌دی حبیب جهانساز در حاشیه افتتاح یک واحد بسته‌بندی چای در روستای سوخته کیش از بخش رانکوه شهرستان املش اظهار کرد: ۷۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معادل ۴ درصد باقیمانده بهای خرید تضمینی برگ سبز چای تا پایان بهمن به‌حساب بانکی چایکاران گیلان و مازندران واریز می‌شود.

وی در ادامه افزود: ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق حمایت از چای کشور به‌عنوان سرمایه در گردش در ۳ ماه گذشته به ۱۰ هزار چایکار گیلان و مازندران توزیع شده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه بین سازمان چای کشور با بیمه روستایی و عشایری، همه چایکاران زیر ۵۰ سال که هیچ نوع بیمه‌ای ندارند؛ می‌توانند تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار بگیرند و چایکاران بالای ۵۰ سال هم در راستای تفاهم با بیمه ایران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند.

 جهانساز با اشاره به قدمت ۱۲۰ساله کشت چای در کشور گفت: درگذشته اختلاط چای داخلی و خارجی دنبال می‌شد در حالی که الان برندسازی و بهداشتی کردن چای اهمیت دارد و در این زمینه تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی هم اعطا می‌شود.

وی گفت: ۷۰ درصد چای تولیدی در داخل کشور مصرف و ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود.

در ادامه مختار رضایی فرماندار املش گفت: شهرستان املش با ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار باغ چای و ۳۷ کارخانه چایسازی و ۸ هزار و ۴۰۰ چایکار بزرگترین تولیدکننده چای داخل کشور است که بیش از ۳۰ درصد چای کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه