شاعر و ترانه‌سرای گیلانی در گفتگو با هشت‌دی:

هنر انقلابی، یک هنر متعهد است

شاعر و ترانه‌سرای گیلانی گفت: برای بالندگی بیشتر هنر انقلاب‌ اسلامی به‌عنوان یک هنر متعهد باید مسئولان امر جزء افرادی باشند که در کنار کار اجرایی، هنرمند بوده و بینش هنری داشته باشند در غیر اینصورت خسارت‌های سنگینی متوجه هنر خواهد شد.

هنر انقلابی، یک هنر متعهد است

رسول شریفی در گفتگو با هشت‌دی، با اشاره به ماهیت متمایز هنر در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، هنر و ادبیات در کنار حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و … دچار تحولی گسترده شد و به گونه‌ای که بعد از انقلاب، تعهد زمینه هنر شد که تاکنون هم تداوم داشته است.

هنر انقلابی، یک هنر متعهد است

وی با اشاره به چالش‌های موجود بر سر راه تمام انقلاب‌ها افزود: وجود جریان‌های مخالف انقلاب امری طبیعی است و لذا طی گذشت زمان، رنگ و لعاب بیشتری به خود گرفته اما هنر انقلابی همیشه مستمر و موفق خواهد بود لذا برای بالندگی هرچه بیشتر هنر انقلاب‌ اسلامی به‌عنوان یک هنر متعهد باید مسئولان متولی این امر جزء افرادی باشند که در کنار کار اجرایی، هنرمند بوده و بینش هنری هم داشته باشند تا بتوانند به نحو احسن پیشروی کنند در غیر اینصورت خسارت‌های سنگینی متوجه هنر خواهد شد.

تحریم سپاه تحریم مردم ایران است

شاعر و ترانه‌سرای گیلانی به اقدام اخیر اتحادیه‌ اروپا در تحریم سپاه اشاره و با عنوان اینکه تحریم سپاه تحریم مردم ایران است، تصریح کرد: دخالت کشورهای بیگانه در امور داخلی یک کشور از لحاظ قانونی، اخلاقی، بین‌المللی، امری نامقبول است البته از لحاظ تحریم، اتفاق جدیدی نیست بلکه در ۴۴ سال دوران انقلاب شاهد این تحریم‌ها بوده‌ایم. تا زمانی‌که انقلاب‌ اسلامی پابرجاست این تحریم‌ها نیز تداوم خواهد داشت.

انقلاب اسلامی با هیچ مانعی منفعل نمی‌شود

شریفی در خصوص اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همگام با انقلاب روز به روز پیشرفت کرد و بسیج، ارتش، نیروی انتظامی نیز در کنار سپاه قرار دارند و از آن جدا نیستند، خاطرنشان کرد: با رشد انقلاب منافع دشمنان نظام، هر روز بیشتر از روز گذشته در خطر افتاد بدین جهت است که آنها برای مقابله اهرمی جز تحریم ندارند البته این در حالی است که انقلاب‌ اسلامی، با پویایی به راهش ادامه خواهد داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه