بانوی گیلانی نقاشی چهره میرزا کوچک را به موزه اهدا کرد

نسیبه صادق نژاد مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی درفک لاهیجان نقاشی چهره میرزا کوچک‌خان جنگلی را به موزه اهدا کرد.

بانوی گیلانی نقاشی چهره میرزا کوچک را به موزه اهدا کرد

به گزارش هشت‌دی در اقدامی فرهنگی هم زمان با برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک‌خان، هنرمند شرق گیلانی نسیبه صادق نژاد نقاشی چهره این بزرگ‌مرد ایران را به موزه‌اش اهدا کرد.

این اثر هنری زیبا در سبک اکسپرسیونیسم تابلوی نقاشی در ابعاد ۷۰×۱۰۰ و تکنیک اکریلیک روی بوم است که بیشترین رنگ به‌کاررفته در پس‌زمینه و چهره، رنگ سبز به نشانه قیام جنگل است.

نسیبه صادق نژاد مسئول آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی درفک لاهیجان، خالق این اثر در شرح چرایی به‌تصویرکشیدن چهره میرزا کوچک‌خان به سبک اکسپرسیونیسم و اهدای آن به موزه (خانه) این شخصیت تاریخی  می‌گوید: سبک موردعلاقه من، اکسپرسیونیسم است؛ چون در این سبک می‌توانم احساساتم را صریحاً به تصویر بکشم: من در این تابلو می‌خواستم روح جنگل را در وجود میرزا به تصویر بکشم چرا که این دو از هم جدا نبودند. جنگل برای من میرزا کوچک‌خان را تداعی می‌کند و میرزا برای من جنگل‌های گیلان  و سبز بودن رنگ آن. من حس واقعی‌ام به میرزا را در این اثر به تصویر کشیدم. در واقع این تابلو متعلق به میرزا بود و خانه‌اش تنها جایی بود که می‌بایست در آن نصب می‌شد.

نسیبه صادق نژاد با نام هنری ارغوان بانوی نقاش اهداکننده  نقاشی چهره (پرتره) میرزا کوچک‌خان، دانش‌آموخته رشته نقاشی در مقطع  کارشناس ارشد و مؤسس آموزشگاه آزاد هنرهای  تجسمی درفک لاهیجان  است که تقریباً به مدت ۱۰ سال  است که نقاشی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

 موزه میرزا کوچک جنگلی  در حقیقت همان خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی واقع در استادسرای رشت  یکی از خانه‌های تاریخی استان گیلان است که نمایشگر معماری بومی خطه شمالی ایران در چند سده اخیر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه