فرمانده انتظامی شهرستان تالش خبر داد:

انهدام باند ۱۱ نفره کلاهبرداری لوازم خانگی در تالش

فرمانده انتظامی شهرستان تالش گفت: اعضای باند ۱۱ نفره کلاهبرداری که با چک‌های بلامحل در این شهرستان اقدام به خرید لوازم خانگی می‌کردند، دستگیر شدند.

انهدام باند ۱۱ نفره کلاهبرداری لوازم خانگی در تالش

به گزارش هشت‌دی، محمد رستمی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار کرد: مردم می‌توانند با هوشیاری و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی شکایت تعدادی از کسبه مبنی بر کلاهبرداری از آنها با چک‌های بلامحل و ارجاع پرونده‌ها به مرجع انتظامی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شکات مشخص شد، کلاهبرداران با ترفند خرید اقلام جهیزیه اقدام به ارائه چک‌های بلامحل کرده‌اند و فروشندگان بدون اطلاع از این موضوع لوازم خانگی را فروخته و در زمان وصول چک متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، اعضای این باند ۱۱ نفره کلاهبرداری و مخفیگاه آنها را شناسایی کردند، اتصریح کرد: پلیس پس از هماهنگی‌ قضائی نسبت به دستگیری متهمان اقدام کرد.

رستمی از اعتراف این افراد به ۱۰ فقره کلاهبرداری به این روش خبر داد و با اشاره به شناسایی محل نگهداری لوازم خانگی کشف شده و پلمب این مکان تا زمان تعیین تکلیف، بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کلاهبرداری‌های صورت گرفته را ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند. متهمان با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان معامله اجناس و کالا در قبال دریافت اوراق بین بانکی از قبیل چک و سفته به نکات ایمنی توجه کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه