بانک مرکزی: محدودیت ارزی نداریم

بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به رشد درآمدهای ارزی در دسترس، هیچگونه محدودیتی در تامین ارز مورد نیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد.

بانک مرکزی: محدودیت ارزی نداریم

به گزارش هشت‌دی اداره پایش بازار ارز بانک مرکزی طی اطلاعیه در سامانه سنا اعلام کرد: «شرکت‌های صرافی موظف‌اند تأمین و پرداخت ارز برای گواهی‌های ثبت آماری را صرفاً بر حسب ارز مندرج در گواهی‌ها انجام دهند. تأمین و پرداخت ارز به ارزی غیر از ارز مندرج در گواهی ثبت آماری مصداق تخلف بوده و در صورت مشاهده اقدامات نظارتی این بانک در خصوص صرافی اعمال خواهد شد.»

براین‌اساس به آگاهی می‌رساند، هدف از ابلاغ این اطلاعیه تطبیق سیاست‌ها و نقشه تجاری باسیاست‌های ارزی کشور بوده است.

لذا خاطرنشان می‌سازد باتوجه‌به رشد درآمدهای ارزی در دسترس، هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین ارز موردنیاز تجارت خارجی کشور وجود ندارد و این سیاست به‌منظور بهینه‌سازی منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از ایجاد مازاد یا کسری تقاضا برای یک یا چند ارز در مقاطع زمانی خاص و کوتاه‌مدت و نیز تسهیل جریان تجاری و ارزی کشور اتخاذ شده است.

شایان‌ذکر است این اقدام بخشی از سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی به‌منظور بهینه‌سازی و ثبات‌بخشی به بازار ارز کشور و هماهنگی کامل سیاست‌های ارزی و تجاری کشور است و سایر اقدامات در دست انجام در زمان اجرا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه